Veşti bune: Una din şapte companii româneşti măreşte salariile
Companiile româneşti sunt cele care planifică în proporţie mai mare să creeze noi locuri de muncă: 30% dintre acestea se aşteaptă ca numărul angajaţilor să crească semnificativ în 2015, între 10 şi 31%, comparativ cu 16% dintre companiile străine care au astfel de aşteptări.
Strategiile de vânzări diferă şi ele. Astfel că, 53% dintre companiile străine consideră că unul dintre principalele avantaje ale competitorilor lor de pe piaţa românească este nivelul scăzut al costurilor, în timp ce doar 31% dintre companiile româneşti atribuie acest avantaj de cost competitorilor lor.
În schimb, acestea din urmă intenţionează în proporţie foarte mare (71%) să îşi adapteze produsele existente la noi pieţe geografice, pentru a-şi creşte vânzările, în timp ce doar 29% dintre companiile străine intenționează să abordeze această strategie pentru a impulsiona vânzările.
Citeşte şi: Managerii români, mai opţimişti decât cei străini
O veste bună vine şi dinspre importanţa pe care companiile româneşti o atribuie inovaţiei în atingerea succesului – 70% dintre companiile româneşti consideră că inovaţia are o importanţă mare şi foarte mare în acest sens, comparativ cu 50% dintre companiile străine.
Studiul are la bază răspunsurile a 202 executivi de top şi analizează percepţia acestora în privinţa perspectivelor mediului de afaceri din România în 2015. 53% dintre aceştia provin din companii româneşti, iar 47% din companii străine . Executivii au răspuns chestionarului EY România în perioada 10 – 16 februarie 2015.