UPDATE CIO Conference: O nouă funcție își face loc între IT și Marketing
”Ca CIO trebuie să vă concentrați pe crearea unui Leadership Digital, iar asta implică ca cei mai mulți oameni din organizație să fie tech savvy, ca departamentul vostru de IT să fie pregătit pentru viitorul digital, ca voi să construiți echipe multidisciplinare și să promovați inovația. De asemenea, acest fenomen al digitalizării a creat și un nou rol, cel de Chief Digital Officer (CDO), rol care crește în popularitate”, a spus Ansgar Schulte, Research Director Gartner, în cadrul CIO Conference ”Beyond surviving: Shaping the future of IT”.
Potrivit lui, până în 2015 pozițiile de CDO se vor tripla. ”CDO-ul nu se trage neapărat din IT, el poate veni din marketing sau alte structuri de business. Și deși ați putea crede că sunt lupi singuratici, nu este așa. Au multe resurse la îndemână, au echipe operaționale și de analiză”, a precizat Ansgar Schulte.
Din păcate însă, studiile arată că una din trei companii încă nu sunt lămurite cu privire la care este rolul CIO-ului și care este cel al CDO-ului, iar mulți îl percep ca o funcțiune aflată între directorul de marketing și cel de IT.
”Există nevoia de clarificare a acestor aspecte însă este clar că în ceea ce îl privește pe CDO, acesta va trebui să se asigure că business-ul se va integra în viitor și în economia digitală”, a adăugat reprezentantul Gartner.
Unul dintre studiile Gartner arată că 42% dintre directorii de IT simt că organizațiile lor nu sunt echipate corespunzător pentru a face față provocărilor erei digitale.
Evenimentul CIO Conference ”Beyond surviving: Shaping the future of IT” este organizat de asociația directorilor de IT din România CIO Council și revista Cariere, cu sprijinul sponsorilor Microsoft, Dell, HP, Juniper, Vodafone, Star Storage, M Vlamir, Pachiu&Asociatii, Solution Surfers, S.E.R.V.E, The University of Sheffield International Faculty, Crescendo.