Ungurilor de la MOL le merge bine în România. Volumul vânzărilor de carburanți a crescut cu 4%
Vânzările la motorină au crescut, însă la motorină au scăzut
Vânzările de motorină au crescut cu 7%, de la 299.000 de tone în 2010, la 320.000 de tone în 2011, în timp ce pe retailul de benzină, MOL a înregistrat în România o scădere de 3%, de la 131.000 de tone la 127.000 de tone.
La nivel de grup, vânzările de carburanți în rețeaua de benzinării au stagnat la peste 3.5 milioane de tone anul trecut, în timp ce în trimestrul al patrulea au scăzut cu 8%, la 861.000 de tone.
MOL va contesta în instanță amenda în valoare de 80, 27 milioane de lei
Grupul ungar a constituit un provizion de 19,4 milioane de euro pentru amenda impusă MOL de Consiliul Concurenței din România la începutul acestui an, în cadrul unei investigații pe piața carburanților.
MOL a anunțat că va contesta în instanță amenda de 80,27 milioane de lei, reprezentând 3% din cifra de afaceri.
De asemenea, Consiliul Concurenței a sancționat companiile OMV Petrom Marketing, OMV Petrom, Rompetrol Downstream, ENI România, MOL România Petroleum Products și Lukoil România cu amenzi ce cumuleaza 880,5 milioane lei, reprezentând aproximativ 3% din cifrele de afaceri realizate în 2010.
128 de benzinării MOL în România
La sfârșitul anului trecut, MOL avea în România 128 de benzinării, cu două mai mult față de decembrie 2010.
La nivel de grup, profitul net a crescut cu peste 50% anul trecut, de la 500 de milioane de dolari în 2010 la 757 milioane de dolari în 2011, ca urmare a majorării prețurilor și a producției mai ridicate de hidrocarburi, în timp ce veniturile au urcat cu 29%, de la 20,66 miliarde de dolari la 26,59 miliarde de dolari.