Un shared service center Financiar apreciat în Europa
Cum a evoluat SG EBS din ianuarie 2011, până în prezent?
Alexandra Olteanu, COO SG EBS: Compania Société Generale European Business Services (SG EBS) a avut de la înfiinţare o evoluţie dinamică. La început un mic număr de oameni au pus bazele shared service center-ului Financiar, care are astăzi aproape 300 de angajaţi, iar competenţele îi sunt apreciate în toată Europa. În 2012 s-a adăugat shared serviceul HR, care şi-a lărgit treptat aria de activitate, astfel că, acum avem peste 170 de specialişti HR. Practic anul de bum a fost 2014, când compania a recrutat peste 300 de noi angajaţi în ambele share service center-uri. Tot în 2014 am lansat un nou SSC în zona de IT, care se dezvoltă rapid. Creşterea numărului de angajaţi, a tipurilor de activităţi, adoptarea unor noi linii de business şi creşterea numărului de clienţi deserviţi la nivelul Grupului arată evoluţia permanentă a SG EBS.
Câţi angajaţi aveţi şi câte persoane deserviţi?
Alexandra Olteanu, COO SG EBS: În prezent SG EBS are peste 500 de angajaţi. Este un share service center dedicat 100% Grupului Société Generale din Europa şi deserveşte entităţi Societe Generale din România, Franţa, Germania, Italia, Spania, Anglia, Elveţia, Luxemburg, Bahamas, Polonia sau Cehia. Tipul de activate oferă companiei oportunitatea de a avea o perspectivă transversală asupra Grupului pentru a participa activ la procesul de transformare la nivel de Grup asumându-ne rolul de agent activ în acest proces.
Prin ce programe realizaţi dezvoltarea permanentă a resurselor umane?
Alexandra Olteanu, COO SG EBS: Compania a lansat în acest an proiectul Employee Value Proposition, care are ca pilon de bază oamenii. Implementarea noului proiect are rolul de a ajuta la construirea unui brand puternic, la dezvoltarea şi loializarea angajaţilor. Dezvoltarea angajatilor noştri este o promisiune pe care SG EBS a făcut-o în cadrul acestui program. Este preocuparea de bază a managementului companiei şi una dintre investiţiile importante pentru viitor.
Oportunităţile de dezvoltare sunt multiple: de la deschiderea internaţională în cadrul diverselor proiecte, la programe complexe în care sunt implicaţi membrii echipelor până la susţinerea prin traininguri sau coaching. Avem un plan de training susţinut de o structură robustă – post On boarding, Dezvoltare Continuă şi Management. De exemplu, peste 70% din angajaţii centrului de servicii financiare sunt susţinuţi pentru certificarea Association of Chartered Certified Accountants (ACCA) şi mai mult de jumătate dintre angajati urmează cursuri de limbi straine, pe diferite nivele de studiu. De asemenea, peste 70% sunt înscrişi la cursuri de soft skills customizate în funcţie de nevoile specifice. Anul trecut, am lansat Academia de Management, pe 4 nivele de expertiză: Pre-activate, Activate, Accelerate şi Advocate. Fiecare dintre ele combină în mod fericit partea de workshop, sesiunile de co-development, coaching-ul individual şi de grup, dar şi business understanding prin experienţa de training on the job într-o altă zonă de business. Proiectele de tranziţie, de continuous improvement sau proiectele transversale la care colegii noştri sunt expuşi sunt, de asemenea, o excelentă oportunitate de dezvoltare.
Cum evoluează pregătirea resurselor umane în funcţie de cerinţele pieţei, care sunt într-o creştere permanentă?
Continuarea materialului o găsiți pe site-ul hrmanageronline.ro.