Un sfert dintre români se simt antreprenori
„Antreprenorii sunt cei ce modelează economia europeană”, spune Michael Meissner, Vicepreşedinte pentru Corporate Affairs în cadrul Amway Europe. „Prin AGER, explorăm motivaţiile şi dorinţele oamenilor pentru a creea o lume mult mai deschisă în susţinerea antreprenorilor aflaţi la început de drum, pentru a le asigura succesul şi sustenabilitatea afacerilor.”
Raportul Amway privind antreprenoriatul la nivel global în 2015 (AGER: Amway’s Global Entrepreneurship Report) indică faptul că 24% dintre români sunt convinşi că au abilităţile necesare pentru a începe o afacere, în timp ce puţin mai mult de o treime (38%) îşi doresc să devină antreprenori. Perspectiva de a avea un venit suplimentar rămâne totuşi principala motivaţie pentru a deveni antreprenor.
Aproape jumătate dintre români consideră că antreprenoriatul le poate aduce o a doua sursă de venituri, în timp ce 40% au spus că acest statut i-ar face independenţi faţă de angajator. La polul opus, la nivel european, antreprenoriatul este considerat ca o cale către independenţă (44%), respectiv împlinire profesională (43%).
Principalele obstacole în calea antreprenoriatului sunt, în viziunea românilor, teama de eşec – 85% dintre respondenţi, în creştere abruptă faţă de 60% din răspunsuri în 2014 şi cu mult peste media europeană de 69%. Este interesant că şi contextul social a condus la sporirea nivelului de frică faţă de consecinţe legale, de la 8% in 2014 la 21% în 2015. În plus, numai 19% dintre respondenţi au indicat că societatea românească ar fi prietenoasă cu antreprenorii, în uşoară scădere faţă de 22% in 2014.
„Amway susţine iniţiativele antreprenoriale în întreaga lume de peste 55 de ani şi inclusiv în România am făcut pionierat în acest domeniu încă din 1997. Cred că trăsăturile principale ale unui antreprenor sunt spiritul de iniţiativă, capacitatea de automotivare şi puterea de a prelua conducerea. Acesta este momentul în care Amway se implică în încurajarea oamenilor de a-şi începe propria afacere, învăţându-i şi motivându-i să crească şi apoi propulsându-i în mediul de afaceri ca noi antreprenori”, a declarat Ioana Enache, director general, Amway România, Bulgaria şi Grecia.