Tudor Totolici: Lipsa de focus
Însă cum se adaptează marketingul la aceste nevoi? Cum reușești tu ca specialist să preiei nevoia de business a organizației și să o transferi într-o strategie coerentă de comunicare?Sunt probleme de care ne lovim zilnic și cel mai des ne împotmolim când vine vorba de consumator, de cel care în final beneficiază de activitatea noastră.
Am fost învățați că marketingul ca știință descoperă nevoile din piață și le satisface. Asta ar duce evident la o implicare clară a marketingului în tot ce înseamnă managmentul organizației și consturirea de noi produse. De cele mai multe ori nu asta e și situația din teren. Marketingul primește produsul și trebuie să găsească cea mai bună cale de a-l împacheta și a-l vinde.
Suntem învățați că cei de la vânzări să dicteze ce și când trebuie făcut, pentru că ei “aduc banii”. Suntem învățați că nu stabilim bugetul de marketing în funcție de obiective, ci în schimb plecând de la buget încercam să obținem cele mai bune rezultate. Undeva aici ceva se întâmplă. Ne pierdem focus-ul. Ne depărtăm de marketing și ajungem să ducem o luptă nebună după cea mai bună rată de conversie, după canalul cu cele mai bune rezultate. Și avem mult de pierdut.
Comunicarea puternică în perioade scurte ne poate aduce creșteri importante în comenzi / vânzări / rezultate. Dar o asemenea strategie nu e sustenabilă. În organizația care vrea să existe și peste 2 ani e nevoie de o planificare atentă a activităților. Ce am observat eu că lipsește sunt tacticile clare prin care obiectivele date pot fi atinse. Oamenii se concentrează prea mult pe acțiuni și prea puțin pe motivația din spatele acestora.
Ca om de marketing trebuie să îți păstrezi atenția pe imaginea de ansamblu. Poate că newsletter-ul nu generează vânzări de fiecare dată când îl trimiți dar fidelizează clienții actuali. Poate că blogul nu generează vânzări directe dar îi ajută pe potenţialii clienți să te găsească mai ușor. Fiecare canal are beneficiul lui care trebuie exploatat la maxim.
Dar și o viziunea prea largă asupra canalelor de comunicare poate dăuna. În funcție de resursele de care dispui nu vei putea în permanență să folosești fiecare canal la maxim. Alege atent cele mai bune alternative care te ajută să îți atingi obiectivele stabilite anterior. Investește mult în ele și fii consecvent. Rezultatele vor veni.
Lipsa de focus în ce înseamnă marketingul online e și mai acută. În fiecare zi apar noi rețele sociale. În fiecare zi suntem provocați să generăm discuții pe diferite teme. Suntem asaltați de informații de la concurență și de la consumatori.
Ce fac eu când simt că nu mai reușesc să fac ordine în tot haosul care se creează? Plec. Închid laptopul 2 zile și plec. Regăsesc acea viziune de asamblu și îmi reamintesc de ce fac asta zi de zi. După care mă întorc și o iau de la capăt.
_________________________________________________________________
Tudor Totolici
Trainer si Consultant pentru Proiecte de Marketing Online
[email protected]
http://www.tudortotolici.ro"