Tu ce soluții de eficientizare a promoțiilor ai la dispoziție?
30 dintre cei mai buni speakeri și traineri din România prezintă soluții de eficientizare a promoțiilor, de la strategie până la executie, la Promotions Now 2014, eveniment din seria SMARK KnowHow ce va avea loc în perioada 6-7 martie la UniCredit Tower . Având expertiză în sociologie, marketing și publicitate, aceștia vor oferi know-how și inspirație în cadrul conferinței, wokshop-ului și competiției celor mai bune promoții din 2013, parte din eveniment. Pentru toți cei care se înscriu până la data de 24 februarie inclusiv este disponibil un discount de early bird, de 20%.
Prima zi a evenimentului va începe cu un panel care analizează contextul socio-economic pentru a înțelege nevoile consumatorului, obiceiurile lui de consum, cum îl influențează eforturile de promovare a promoțiilor. Daniel Enescu (Managing Partner, Daedalus Millward Brown) va discuta despre cele mai importante aspecte în realizarea unui spot pentru o promoție sau un concurs, folosind Link, cel mai utilizat produs de pretestare de reclame din lume. Raluca Popescu (Lector doctor, Facultatea de Sociologie şi Asistenţă Socială, Universitatea București) va analiza relația consumatorului român cu promoțiile din perspectivă sociologică. Despre soluțiile tehnologice care fac promoțiile mai eficiente și care ajută la cunoașterea în profunzime, în context și pe termen lung a consumatorului, dar și despre importanța retargeting-ului în promotii, va povesti Mihai Pocorschi (co-founder și CEO, Mobuy).
Cel de-al doilea panel vizează atât promoțiile, cât și concursurile, evidențiind ce se poate întâmpla rău în fiecare etapă a implementarii lor. Panelul va fi deschis de Doru Spătaru (Owner, Front Line Marketing) care va vorbi despre eficientizarea unei promoții la raft, din perspectiva mecanismului și a premiilor acordate. Despre cele mai importante lucruri care trebuie avute în vedere atunci când derulam o promoție send&win va discuta Cătălin Ciurezu (Director Executiv, Mediapost Hit Mail), iar Adrian Alexandrescu (Managing Partner, Interactions) va acoperi evaluarea rezultatelor de media și va răspunde la întrebarea: e bine sau nu să organizezi un concurs pe Facebook? În final, Maria Gheorghiță (Marketing & PR Manager, AdProduction) va urmări trendurile în promovarea la raft și modalitățile de a transforma o promoție într-o experiență de brand, iar Sergiu Floroaia (Stand-up comedian, Sector 7) va oferi perspectiva consumatorului sincer care se lovește de promoții.
Ultimul panel al primei zile va dezbate modalitățile de a comunica inteligent promoțiile și concursurile ținând cont de valorile brandului și de preferințele consumatorilor. Despre împachetarea mecanismului și a beneficiilor promoției într-un mesaj care să reflecte personalitatea brandului va povesti Ștefan Chirițescu (Head of Innovation, Graffiti BBDO), în timp ce Nir Refuah (General Manager, MRM Worldwide România) va prezenta tehnologiile care pot fi integrate în campanii. În plus, Corin Chiriac (Planner, Geometry Global) se va folosi de experiența lui în shopper marketing pentru a vorbi despre modalitățile de fidelizare a consumatorului prin campanii promoționale.
În a doua zi a evenimentului vor fi analizate modalitățile de eficientizare a promoțiilor pornind de la canalele în care sunt derulate, în cadrul unei dezbateri la care participă retaileri din comerțul modern și cel tradițional, HoReCa și online. Dezbaterea va fi moderată de Dan Burlacu (Consultant, Ascendis), care are experiență în implementarea de promoții în cadrul FMCG Marketing&Distribuție, dar și de retail planning& development în cadrul BAT. Printre invitați se numără Lucia Ciuca (Marketing Manager, eMAG) și Adina Andrei (Director Achiziții FMCG, Carrefour România).
Promotions Now 2014 va aduce în centrul atenției și studii de caz ale unora dintre cele mai bune campanii promotionale din 2013, printre care și „Căutăm supereroii de ciocolată”, care va fi prezentată de Camelia Dau (Group Brand Manager, Kinder).
La final, creativi și strategi se vor întrece într-un pitch de inspirație pentru cel mai creativ și eficient premiu mic, pornind de la premisa că, de multe ori, premiile mici sunt trecute prea ușor cu vederea, deși ele ajung la cel mai mare număr de participanți. Printre cei care vor aduce inspirație se numără Mihai Gongu (Creative Director, GMP Advertising), Laura Nedelschi (Creative Director, TBWA) și Cătălin Dobre(Executive Creative Director, McCann București).
Evenimentul din acest an va include și un workshop susținut de Adina Andrei și Dan Burlacu. Pornind de la premisa că promoțiile nu se pot urmări printr-un excel, ci implică muncă de teren și din partea oamenilor de marketing și al celor de implementare, cei 2 traineri și cei 20 de participanți la workshop vor realiza o radiografie a promoțiilor în cadrul unei vizite la Carrefour Feeria, stabilind o serie de criterii pe baza cărora eficiența unei campanii poate fi urmărită, dincolo de aspectele cele mai evidente.
În plus, anul acesta SMARK KnowHow introduce și competiția Promotions Now Awards, în cadrul căreia premiază cele mai bune promoții ale anului precedent, realizate de agenții locale pentru piața românească. Înscrierea, criteriile de selecție și juriul vor fi anunțate în cel mai scurt timp pe site-ul evenimentului.