Treci peste barierele tradiţionale ale marketingului şi testează puterea Influence Marketing
Cea de-a 9a ediţie a Conferinţei „Marketing în Direct” – cu tema “Seducţia Influentatorilor versus Marketingul automatizat” – va avea loc pe 26 septembrie 2017 la Clubul Diplomatic şi te aşteaptă cu răspunsurile unor Influenceri & Strategi consacraţi.
Deşi Influence Marketingul îşi are cumva rădăcinile în sfera WOM (word of mouth), astăzi trasează regulile în Social Media, determinându-i pe potenţialii clienţi să şi cumpere. Dacă în cazul WOM rezultatele nu pot fi măsurate neapărat, ei bine, în cazul strategiilor bine definite de Influence Marketing, lucrurile nu numai că pot fi măsurate, însă pot conduce la un ROI (return of investment) impresionant.
Iată cum poţi să te asiguri că eşti pe drumul cel bun, atunci când decizi că brandul tău are nevoie de o strategie de Influence Marketing:
Alege persoana potrivită!
Influencerii sunt persoane relativ publice, bloggeri, celebrităţi, specialişti într-un anumit domeniu. Însă înainte să alegi un Influencer, trebuie să faci puţin research pentru a decide dacă targetul tău şi Influencerul pe care îl vizezi au ceva în comun…afinitate, în termeni de marketing. Acesta este primul pas. Cum afli? Testează înainte. Aplică un chestionar online. Sau implementează o scurtă campanie de telemarketing, în care le ceri părerea clienţilor actuali şi potenţiali. Ulterior trebuie să te asiguri că Influencerul ‚ales’ are într-adevăr capacitatea de a influenţa potenţialii consumatori prin informaţii relevante şi utile.
Fii mereu la curent cu acţiunile Influencerilor!
• După ce ai stabilit care este Influencerul cel mai potrivit domeniului tău de activitate, trebuie să fii permanent la curent cu acţiunile acestuia.
• Află dacă potenţialii tăi consumatori s-au transformat în clienţi cu ajutorul Influencerilor. Fii mereu la curent cu life-cycle-ul celor vizaţi şi cu schimbările care au loc în rândul clienţilor existenţi.
• Verifică dacă review-urile produsului tău sunt pozitive şi află care este părerea sinceră a consumatorilor. Nu te aştepta la miracole peste noapte, vorbim aici de un proces care are nevoie de timp.
• Trebuie să ştii dacă mesajul brandului tău a devenit mai puternic, mai bine înţeles sau doar mai cunoscut. Fiecare etapă trebuie urmărită îndeaproape.
• Dacă aplici o strategie de Influence Marketing, nu înseamnă că ambasadorul tău de brand va face minuni. Trebuie să monitorizezi şi să măsori fiecare schimbare care are loc fie în social Media, fie pe website.
• Influence Marketingul îţi oferă posibilitatea de a te transpune în modul de viaţă al publicului tău ţintă. Te ajută să-ţi asculţi şi înţelegi mai bine clienţii.
• Investeşte în Influencer timp, informaţii, buget. Însă stabileşte un plan de lucru cu KPI (key performance indicators) şi implementează-l întocmai.
• Evident, este bine să ai mereu la îndemână şi un Plan B şi să fii gata să schimbi cursul unei campanii care nu merge atât de bine precum ai estimat. Inclusiv prin alegerea altui Influencer.