Tot mai mulţi marketeri aleg să aplice soluţia de automatizare în afacerile lor
Care sunt ”responsabilităţile” unui soft de marketing automation?
Pornind de la personalizarea conţinutului de site şi terminând cu creşterea ratei de conversie, un soft de marketing automation aduce numai beneficii companiei care îl achiziţionează. Să o luăm cu începutul. Softurile de marketing automation pot fi conectate cu CRM-urile existente (sau nu). Nu este un musto do, este o opţiune care poate fi implementată. Mai departe, de la campaniile de marketing online, segmentarea bazei de date, optimizarea procesului de vânzare, automatizarea proceselor de marketing şi până la analiza comportamentală a potenţialilor clienţi, totul poate fi obţinut cu ajutorul marketing automation.
Ce spun marketerii din România?
În România soluţiile de marketing automation sunt abia la început! Există câţiva mari provideri internaţionali şi câteva proiecte dezvoltate pe piaţa autohtonă. Totuşi, automatizarea de marketing în România este încă un concept nou, despre care toţi vorbesc, dar foarte puţini au păreri avizate. Marile companii, care folosesc deja softuri de marketing automation, susţin că este un produs intuitiv şi inteligent, mai mult decât necesar oricărui departament de marketing.
"Marketing Automation este un fel de revoluţie industrială din secolul 19 în acest domeniu. Doar că are loc mult mai rapid şi permite celor care îl utilizează primii să câştige teren în faţă competiţiei!" declară Alex Rada (Consultant Automatizare Marketing&Product Manager InboxTarget).
Adrian Niculescu (Copywriter, Business Coach, Trainer, Speaker, Online&Real-Estate Entrepreneur) consideră că marketingul înseamnă foarte multă persuasiune şi tehnologie. „Dacă emoţiile şi triggerele care fac un consumator să achiziţioneze un produs sau un serviciu au rămas neschimbate, tehnologia a evoluat cu viteza luminii. Niciodată nu a fost mai uşor să automatizezi activităţile de generare de lead-uri, follow-up şi transformarea lead-urilor în clienţi, însă necesită de cele mai multe ori nu neapărat resurse financiare suplimentare, cât un nou mod de a gândi".
Mikey Haş (Vloggerul nr 1 din România & Antreprenor): „Nu multe domenii se pot lăuda cu o creştere atât de rapidă ca cel al coţinutului video online. Trăim vremuri interesante în care obiceiul de consum al oamenilor se mută pe internet, iar dacă eşti pregătit să îl întâmpini, câştigurile pot fi considerabile. Asta facem noi la Viral Studios. Cu 500mp de studio, peste 10 influenceri în portofoliu şi diverse proiecte de acaparare a nişelor, satisfacem nevoia de consum a românilor şi nu numai. Şi când te gândeşti că totul a pornit dintr-o joacă ”.
Marketing automation nu funcţionează doar în cazul companiilor mari. Dacă într-o companie mare resursele umane sunt generoase, într-o firmă mică timpul alocat de fiecare angajat unui proiect ar trebui să poată fi cuantificat (de preferat pe plus). Cu ajutorul softurilor de marketing automation se pot crea procese automate pentru fiecare pas, fiecare acţiune de marketing, campanie, analiză de site, etc. Altfel spus, cu ajutorul acestui soft economiseşti resurse şi primeşti soluţii adiacente unui customer relationship.
3 mituri despre procesele de automatizare din marketing
Acum ţi-e clar: cu ajutorul marketing automation poţi genera noi lead-uri folosindu-te de Social Media, de website-ul companiei sau de emailurile trimise către clienţi şi potenţiali clienţi. Practic toate procesele de marketing se automatizează şi urmează un şir de acţiuni programate în funcţie target, de mediul în care sunt abordate contactele din baza de date sau de obiectivul campaniei. Evident, este nevoie de un proces de implementare pentru ca totul să meargă ca pe roate. Totuşi, pentru a evita că pe viitor să cazi în capcana miturilor legate de marketing automation, citeşte mai jos care sunt cele mai des întâlnite confuzii pe care companiile le fac atunci când vorbesc despre marketing automation:
- O dată şi gata?
Unul dintre cele mai populare mituri este acela că soluţiile de marketing automation ar fi utile pentru o campanie/o situaţie şi…cam atât. La fel cum nu ne cumpărăm abonamente de transport în comun pentru o singură călătorie, nu putem achiziţiona un soft de marketing automation pentru o singură campanie. Până şi campaniile de testare A/B au nevoie de timp pentru a putea fi implementate, pentru a se corela în întregime cu targetul şi pentru a putea colecta rezultate demne de o analiză. La fel şi cu soft-urile de marketing automation. Nu se întâmplă totul peste noapte, cu siguranţă, dar nici nu vorbim despre soft-uri de unică folosinţă.
- Se potrivesc doar campaniilor de email marketing?
Complet neadevărat. Marketing automation poate fi integrat pe aproape toate canalele de comunicare online. Vorbim aici despre social media, landing pages, campanii de lead-generation, activităţi de management activities şi multe altele. Este adevărat că rezultatele campaniilor de email ar putea aduce cele mai relevante date pentru analiză şi că performanţă unui soft de marketing automation poate fi măsurată mai bine într-o campanie de email marketing, însă această este doar o completare, nicidecum un maxim de potenţial.
- Automatizarea înseamnă robotizare?
Când auzim de procese automate, mintea ne zboară spre roboţi şi excludem partea umană. Acest mit a speriat marketerii la începuturile conceptului de marketing automation. Totuşi, ce se omite este faptul că un soft de marketing automation pune lucrurile în mişcare doar atunci când o minte umană dă comenzile. Marketing automation nu are ca obiectiv înlocuirea departamentelor de marketing, ci completarea soluţiilor de eficientizare a tuturor proceselor care sprijină dezvoltarea unui business.
Implementarea unei soluţii de marketing automation diferă de la un domeniu la altul. Poţi afla pe larg tot ce presupune şi cum poate fi implementat cu succes la cea de-a 9a ediţie a Conferinţei „Marketing în Direct”, care va avea loc pe 26 Septembrie 2017 la Clubul Diplomatic Bucureşti.