Top managerii sunt copleșiți de volumul de conținut
Intitulat “Leadershipul analitic disruptiv: Noi reguli în era conținutului”, studiul explorează relevanța uneia dintre cele mai durabile și populare strategii ale marketingului, într-o perioadă caracterizată de explozia conținutului adresat managerilor de la cele mai înalte niveluri ierarhice. Leadershipul analitic este practica influențării unei comunități, prin elaborarea de informații și analize care ajută audiența să înțeleagă mediul de afaceri și organizația în care activează și să indentifice în același timp viitoare tendințe ale mediului extern și intern.
Rezultatele acestuia arată că, în vreme ce leadershipul analitic poate oferi încă mari beneficii, promotorii acestuia întâmpină câteva provocări. Printre acestea se află nevoia de a readuce în prim-plan conținutul original, bazat pe argumente credibile, și necesitatea de a aborda cu mai multă rigurozitate instrumentele folosite.
“Top managerii sunt copleșiți de conținut; cu toate acestea, continuă să caute perspective și idei noi, creative, inovatoare și bazate pe fapte. Ei consumă mai multe informații care îndeplinesc aceste criterii, dar pe care le regăsesc în tot mai puține surse. Pentru a reuși ca brandurile lor să intre pe această listă scurtă, profesioniștii din marketing trebuie să transforme tendința construită în jurul paradigmei mai mult este mai bine, în favoarea unei noi abordări, care spune mai puțin, dar mai de impact,” arată Jeff Pundyk, SVP Global Integrated Content Solutions, Grupul The Economist.
Principalele rezultate ale studiului:
· 3 din 5 top manageri se simt uneori derutați sau copleșiți de volumul de conținut din jurul lor, iar mai mult de jumătate dintre ei apreciază că a crescut gradul de intruziune al acestuia.
· Cu toate acestea, profesioniștii din marketing continuă să încurajeze crearea de conținut “pe bandă”: 80% au în plan creșterea volumului de leadership analitic pe care îl generează, în următoarele 12 luni.
· Atât managerii de top, cât și profesioniștii din marketing sunt de acord că, în medie, numai un sfert din conținutul de leadership analitic pe care îl consumă zilnic are valoare pentru ei.
· Mai mult de 60% din profesioniștii din marketing sunt de acord că resursele interne sunt o barieră în crearea de leadership analitic eficient.
· 33% dintre executivi parcurg materiale de leadership analitic zilnic, iar 20% au mărit volumul acestora “cu mult” în ultimele 12 luni.
· După ce parcurg materiale convingătoare, 76% sunt influențați de acestea în decizia de cumpărare, 67% sunt deschiși să devină ambasadori ai brandului și 83% sunt influențați de acestea în alegerea unui potențial partener de afaceri.
· Profesioniștii de marketing privesc leadershipul analitic ca pe o strategie flexibilă ce poate fi de ajutor în atingerea unei arii vaste de obiective: diferențiere (47%); recunoaștere pentru companie sau pentru indivizi (42%); construirea reputației brandului (34%); creșterea veniturilor (27%); deschiderea drumului pentru o schimbare de direcție sau pentru intrarea pe o piață nouă (20%). Numai 8.8% folosesc în prezent instrumente de leadership analitic pentru campanii de comunicare sociale.
· Leadershipul analitic convingător este “inovativ”, “credibil” și “transformațional”, în vreme ce un conținut fără impact este “superficial”, “orientat spre vânzări” și “părtinitor.”
· Credibilitatea în leadershipul analitic se bazează pe calitatea analizelor, nu pe brand; aproape jumătate dintre executivi s-ar orienta către o nouă sursă de conținut, dacă aceasta ar conține statistici credibile.