Tehnologia „purtabila”, proiect finalist la Creative Business Cup 2014
Antreprenorii romani au la dispozitie mai putin de doua saptamani, pana pe 20 septembrie, ca sa-si inscrie proiectele la selectia nationala Creative Business Cup (www.creativebusinesscup.ro), una dintre cele mai importante competitii dedicate industriilor creative. 60 de echipe de antreprenori, din tot atatea tari, se pregatesc pentru marea finala din Danemarca, din timpul Global Entrepreneurship Week (GEW).
Romania participa pentru a treia oara la concursul cu premii in valoare totala de 100.000 de dolari, iar selectia nationala este organizata de Creative Seeds. Antreprenorii au sansa sa intre in contact cu posibili finantatori si parteneri internationali, sa beneficieze de promovare si de mentorat pentru afacerile lor. Ideea trebuie sa contina un strop de inovatie si sa implice domeniile design, arhitectura, arte si mestesuguri, publicitate, film, video si fotografie, artele spectacolului, muzica, moda, gastronomie, edituri si presa, radio si televiziune, software, aplicatii, jucarii si jocuri.
Participantii trebuie sa-si rezume planul de afaceri in maxim 10 pagini, in limba engleza, si sa trimita documentul pe adresa [email protected].
Juriul selectiei nationale a CBC 2014 este alcatuit din experti in industriile creative: Eugen Panescu (Planwerk, Cluj-Napoca), Ovidiu Hrin (Synopsis Media, Timisoara), Dragos Pislaru (GEA Strategy & Consulting, Bucuresti), Radu Ticiu (Timisoara Startup Hub) si Alina Niculescu-Manea (fondator si director Creative Seeds).
Unele tari participante, printre care Olanda, Danemarca, Bulgaria, Estonia, Polonia si Spania, si-au anuntat deja finalistii la Creative Business Cup 2014. Pe langa costumul BB.Suit, dotat cu Wi-fi si GPS, vor intra in concurs un joc educational – Professor Why, o aplicatie pentru utilizatorii care sufera de depresie, Aiden, sau o patiserie care ii lasa pe clienti sa-si creeze singuri desertul.
Din Estonia vine aplicatia Aiden, un „psihoterapeut” de buzunar, menit sa ajute utilizatorii in perioadele de depresie. Polonia trimite in concurs produsul de e-learning Professor Why™. Cu un computer si o camera web, un elev isi poate transforma camera intr-un adevarat laborator de stiinta. Aplicatia foloseste imaginile generate pe computer cu cele reale, permitandu-le elevilor sa faca experimente stiintifice intr-un mediu protejat.
Danemarca are un finalist cu o idee creativa in gastronomie – conceptul GRØD. Terciul de cereale – porridge-ul englez sau groed-ul, in daneza – este redefinit pentru noua generatie de consumatori. Antreprenorii au deschis „porridge bars”, au creat farfurii cu design atractiv si mix-uri de terci organic cu alte ingrediente, la un pret foarte accesibil.
Bulgaria va participa cu Vanilla Kitchen, o platforma care le permite clientilor sa isi aleaga singuri cum arata si ce gust are desertul pe care si-l doresc. Pe langa forma si ingrediente, aplicatia „The Cake Generator” calculeaza informatiile nutritionale, pretul si timpul estimat pentru preparare si aducere. O platforma virtuala a inscris si Spania – The Urban Roosters. Este prima de acest fel care organizeaza si promoveaza competitii de rap prin streaming online.
Creative Seeds este un promotor al comunitatii creative independente romanesti, iar in consiliul sau aduna unii dintre cei mai respectati si cunoscuti membri ai acestei comunitati. Organizatia desfasoara programe de training si mentorat, creeaza oportunitati de networking, organizeaza competitii si ateliere dedicate comunitatii creative, pentru a sprijini atat dezvoltarea nationala, cat si regionala a industriilor creative in Romania.