Tactici anti-spam
Cum putem evita sa fim practic „inundati” de spam de cate ori verificam adresa de e-mail? Iata cateva tactici care, folosite, pot sa reduca semnificativ numarul mesajelor nesolicitate. Combinarea acestor tactici va va ajuta sa puteti citi mesajele de e-mail fara sa fiti agresati atat de des de spam.
1 Eliminati orice legatura e-mail din site-ul web al companiei. „Robotii” spam scotocesc permanent internetul in cautarea de noi adrese de e-mail. Eliminarea legaturii catre e-mail si inlocuirea ei cu o descriere de genul „nume@numele_companiei.ro” poate sa reduca semnificativ cantitatea de spam. Se poate opta si pentru crearea unei imagini care sa afiseze adresa de e-mail („robotii” nu pot citi textele reprezentate in forma grafica).
2 Incercati sa nu furnizati pe internet adresa de e-mail folosita in afaceri. Foarte multe persoane descopera ca sunt victima unor mesaje nesolicitate abia dupa ce se inregistreaza pentru un newsletter sau pe un website. Din pacate, sunt inca multe companii care culeg adresele de e-mail ale clientilor si le vand celor care ofera mai mult. Daca vi se cere sa furnizati o adresa de e-mail pentru o inregistrare sau un abonament, poate ca cea mai buna varianta ar fi sa folositi un cont de e-mail personal, creat la un serviciu gratuit, gen Yahoo sau Gmail.
3 Nu cereti sa fiti stersi din baza de date. Cea mai mare greseala pe care o fac foarte multi este sa raspunda mesajelor nesolicitate si sa ceara stergerea adresei de e-mail din lista. In mod ironic, aceasta incercare se soldeaza cu si mai multe mesaje spam. Aceasta actiune permite celor care trimit spam-uri sa observe ca adresa pe care o „ataca” este folosita si vor trimite si mai multe mesaje.
4 Nu cumparati si nu raspundeti. Nu raspundeti niciodata persoanelor care trimit mesaje nesolicitate. Daca achizitionati produse sau servicii carora li se face reclama in acest fel, ii veti incuraja pe cei care practica acest tip de activitati sa continue. Daca chiar aveti nevoie de aceste produse, le veti gasi cu siguranta la un comerciant de incredere. Raspunsul la un mesaj nesolicitat este o mare greseala, care se soldeaza in cele mai multe cazuri cu o agresiune si mai mare.
5 Utilizati filtrele anti-spam ale clientilor de e-mail. Cele mai populare aplicatii pentru e-mail au integrate optiuni de filtrare pentru mesajele nedorite. Nu va temeti sa le folositi. Veti pierde ceva vreme sa faceti setarile, dar cu siguranta va fi un timp „pierdut” cu folos.
6 Creati reguli. In doar cateva minute, puteti crea reguli cu ajutorul clientului de e-mail, astfel incat mesajele primite de la surse „sigure” (de ex. de la persoanele din adress book) sa fie mutate automat in folderul cu mesaje. Nu rezolvati problema in sine, dar macar nu mai pierdeti vremea cu sortarea mesajelor.
7 Cumparati un filtru anti-spam. In cazul in care clientul de e-mail nu reuseste sa faca fata spam-urilor, urmatoarea optiune este sa cumparati o versiune comerciala. Printre cele mai populare solutii se numara cele de la Symantec, MailScanner. Compania SpamCop are si un serviciu gratuit prin care puteti raporta mesajele nesolicitate care „ataca” adresa voastra de e-mail.
8 Blocati spam-ul la nivelul serverului. Cele mai multe companii care ofera servicii de gazduire web va permit sa folositi software de filtrare a spam-ului (de ex. Spam Assasin) la nivelul serverului. Acest lucru inseamna ca mesajele spam vor fi oprite si pastrate pe server si nu va vor deranja in nici un fel. Mesajele vor ramane pe server pana cand veti decide sa le stergeti. Sfatul nostru este insa sa verificati din cand in cand si aceste mesaje, pentru a fi siguri ca nu se afla printre acestea si mesaje „curate”.