Studiu: trend pozitiv pe piața forței de muncă și cea de formare
47% dintre companiile care au luat parte la acest studiu declară că vor face noi angajări în a doua parte a anului, volumul angajărilor fiind cu 79% mai mare față de cel efectuat în prima parte a anului. Pentru companiile mari și foarte mari, angajările vizează personalul cu studii medii sau necalificat și/sau cu formare tehnică/inginerie accentul cel mai mare fiind pe departamentele de producție. Personalul din vânzări și marketing reprezintă un focus pentru angajările din perioada următoare, cu precădere pentru companiile mici și mijlocii.
Angajările vor fi dominate de atragerea personalului experimentat însă companiile mijlocii spre mari se vor concentra pe atragerea juniorilor.
În anumite sectoare de activitate, precum cel energetic, a doua parte a anului pare să fie complet dedicată angajărilor de personal. Sectoarele precum cel de publicitate și PR sau cel al proceselor externalizate/centre telefonice manifestă un trend constant al angajărilor. Anumite industrii precum cel al sănătății și farma sau tehnologia informațiilor și comunicațiilor, sunt mult mai orientate în a doua jumătate a anului să angajeze personal mai puțin specializat (tineri absolvenți, juniori și experimentați). Personalul junior este preferat în industria transporturilor în vreme ce tinerii absolvenți sunt preferați în sectorul proceselor externalizate/ centre telefonice. Specialiști se caută preponderent în industria energetică, bancară, serviciilor financiare- audit și asigurări.
Privitor la programele de training, în a doua parte a anului, 43% dintre respondenți estimează o creștere a acestei activități comparativ cu prima parte a anului 2015.
O evoluție dinamică a programelor de formare este înregistrată în rândul companiilor mari spre mijlocii, unde 61% dintre respondenți estimează o creștere a volumului de training cu o medie de 17 procente față de prima jumătate a anului.
Indiferent de mărimea companiei, un accent deosebit cade pe formarea personalului experimentat (cu o experiență între 2 și 4 ani de muncă). Cu toate acestea, observăm anumite tendințe diferențiate în funcție de mărimea companiei. Formarea specialiștilor reprezintă obiectivul principal în perioada următoare pentru companiile foarte mari, iar cei cu o experiență de până în 2 ani de muncă reprezintă o prioritate atât pentru companiile mari cât și pentru companiile mici.