Studiu IAA: Digitalul va creşte, dar piaţa de publicitate scade
În același context, agențiile de media și mass-media consideră că piaţa va continua să scadă, 40% dintre respondenţi specificând că acesta este efectul Ordonanţei de Urgenţă 25/aprilie 2013, care a afectat piața de media TV din România ultimului an.
Studiul realizat de International Advertising Association s-a derulat în perioada martie-aprilie 2014, cu 153 de respondenți – companii membre IAA România, clienți de publicitate, agenții și mass-media.
Scăderea numărului de angajați în 2013 față de 2012, resimțită de 36% dintre membri, dar şi blocarea angajărilor în industrie (45% dintre respondenți au declarat că numărul de angajați ai companiilor a stagnat) au venit tot pe fondul nesiguranței declanșate de această Ordonanţă, au precizat respondenţii.
Scăderea numărului de locuri de muncă a afectat nu mai puțin de 60% dintre agenții și 80% din companiile mass-media.
Peste 56% dintre membrii asociației cred că lucrurile se îndreaptă într-o direcție greșită din punctul de vedere al creativității și eficienței proiectelor de advertising, din cauza adaptărilor internaționale masive pe campanii, preferate de unele companii în detrimentul campaniilor dezvoltate local.
Pentru 2014, singura zona prognosticată că va înregistra creșteri de bugete este zona de digital. 84,5% dintre membrii participanți la studiu consideră că cea mai mare creștere o vor avea proiectele în mediul digital de entertainment, în timp ce 68% consideră că aceeași creștere va fi recunoscută și în privinţa proiectelor de educare și informare.
Televiziunea de entertainment este și ea creditată cu creștere, de 43% dintre membri, în timp ce bugetele de radio și presă scrisă vor scădea – în opinia majorității respondenților.
Dintre proiectele IAA România, Școala IAA continuă să rămână cel mai apreciat și mai relevant proiect pentru membri, urmat de Evenimentele industriei (EFFIE, Premiile de Eexcelență, etc.)