Studiu: cei mai mulți dintre români se simt ”agresați” pe internet. Care este motivul
Studiu. Conform studiului, consumatorii iau atitudine atunci când promovarea unei mărci în mediul online devine agresivă. 67% dintre aceștia spun că le evită, 24% încetează să mai cumpere produsul/serviciul respectiv, iar 20% indică marca drept un exemplu prost. De asemenea, în 2017, mai mulți români au declarat că au instalat programe de Adblock în comparație cu anul trecut (32% față de 19% în 2016), informează Agerpres.
Totodată, trei sferturi dintre români (75%) sunt de părere că reclamele din online sunt repetitive, în timp ce 59% le consideră plictisitoare.
Studiul de specialitate arată că principalele situații în care românii încetează să mai urmărească o marcă pe Facebook (unfollow) sunt: conținutul promovat nu este util pentru ei (55%), marca este plictisitoare (31%) sau promovarea în exces (29%). În schimb, aceștia ar vrea să afle mai multe informații despre o marcă dacă acestea ar fi împărtășite de către un expert/specialist în domeniu (70%), marcă (52%), de oameni obișnuiți (46%) sau celebrități (22%).
În privința interacțiunii dintre companii și public în mediul online, peste un sfert dintre cei chestionați (28%) sunt enervați atunci când o marcă nu le răspunde la comentarii sau la întrebări, iar un procent similar ar vrea ca marca să le răspundă în timp real, în timp ce 20% — în câteva minute, 16% — după câteva ore, respectiv 31% — în aceeași zi. În plus, pentru 8 români din 10, calitatea este principalul motiv care i-ar determina să recomande un produs/serviciu de la o anumită marcă, în timp ce pentru 76% recomandarea unei persoane cu care împărtășește aceleași valori i-ar determina să cumpere un produs/serviciu de la o anumită companie.
În același sens, un sfert dintre români (26%) a cumpărat de la o anumită marcă în urma unei recomandări.
Potrivit sursei citate, românii consideră că o marcă sinceră ar trebui să aibă principii morale și să nu fie interesată doar de profit (79%), n-ar trebui să-și exploateze angajații (74%), ar trebui să-și recunoască greșelile și să încerce să le îndrepte (73%), dar și să nu promită ce nu poate face (69%).
Studiul iSense Solutions a fost realizat online, special pentru Digital Marketing Forum, pe un eșantion de 1.051 de respondenți, iar gradul de eroare este de +/-3%, la un nivel de încredere de 95%.