Studiu: Ce fac românii pe timpul pauzelor publicitare de la TV
În timpul pauzei publicitare, cinci din 10 români mănâncă sau fumează, ceea ce arată o axare a consumatorului pe propria persoană. Sunt preferate activitățile de relaxare – aceștia accesează social media (66% de pe smartphone și 70% de pe laptop/PC) sau se joacă diverse jocuri (46% pe smartphone, 47% pe laptop/PC).
Timpul alocat reclamelor tv este folosit de români pentru a vorbi la telefon (70%) a da mailuri (64% de pe smartphone, 76% de pe laptop/PC) sau sms-uri (50%).
Și tot pe timpul pauzelor publicitare, potrivit studiului realizat de compania iSense Solutions românii caută informații online despre: vreme (46%), reduceri/promoţii (36%), sănătate şi medicină (34%), sport (29%), bancuri/horoscop (27%), călătorii şi vacanţe (25%).
Ceea ce determină consumatorul să cumpere un produs, potrivit aceleiași cercetări de piață, indiferent de tipul său sunt: propria experienţă (59%), motoarele de căutare (54%), recomandările de la prieteni/rude (50%), site-urile magazinelor online (47%), site-urile producătorilor (43%), informaţiile direct din magazin (41%) și site-urile care evaluează diverse produse (40%).
Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions, special pentru Digital Marketing Forum, pe un eșantion de 500 de respondenți, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta intre 18-65 ani, din mediul urban din România, iar culegerea datelor a fost realizată în luna februarie 2016.