Ştefan Muscă: Industria de jeans din România – 300 milioane de euro
„Când pur şi simplu te simţi altfel decât tipul care stă lângă tine într-un club şi poartă acelaşi model de blugi, simţi nevoia să exprimi asta în felul în care arăţi, în felul în care te îmbraci, în tot ceea ce spui despre tine. Iar dacă nu ai prea multe opţiuni, îţi creezi singur diferenţierea », îşi aminteşte Ştefan Muscă startul său de acum 15 ani, când a început să creeze propriile modele, pentru el şi partenera lui. Iar în scurt timp, oamenii au început să îl întrebe în cluburi de unde pot să-şi cumpere şi ei un model altfel decât vezi pe stradă în fiecare zi şi cât ar costa.
Au mai trecut câteva luni şi şi-a deschis primul atelier. Iar de atunci, povestea curajului de a fi diferit, de a imagina lucruri altfel pentru tine şi pentru ceilalţi, continuă să se scrie.
Ştefan Muscă a devenit mult mai mult decât un designer de blugi, fără să-şi trădeze însă prima iubire.
În România se cumpără peste 8 milioane de perechi de jeans pe an. Ştefan Muscă cu brandul propriu, New Funky Fashion, produce blugi de peste 15 ani. 65% din producţie şi vânzări sunt realizate din jeans, 20% tricouri şi cămăşi şi 15 % din comenzi speciale, unicat.
„Estimez piaţa de jeans din România ca fiind undeva la peste 300 milioane de euro, în continuă creştere. Doi din cinci consumători cumpără cel puţin două perechi de jeans pe an ”, spune Ştefan Muscă.
În medie, designerul produce 8-10 modele noi în fiecare zi, de la modelul clasic până la cele mai ingenioase şi funky creaţii. „Jeanşii nu mai sunt demult o ţinută casual, ci un must have care poate să te diferenţieze în fiecare zi. Am înţeles acest lucru şi nu produc serii, fiecare model are particularitatea lui şi mai mult decât atât, poate fi personalizat în funcţie de stilul şi modul de viaţă al fiecărui purtător” – consideră Ştefan Muscă. „Ce îl face pe clientul meu să iasă din mulţime? Stilul original şi curajul de a fi el însuşi şi de a experimenta roluri noi”.
„Deşi jeans-ul e asociat în mod tradiţional cu ideea de piesă vestimentară care rezistă, poate să nu fie deloc aşa în cazul în care designul ia din felia calităţii materialului. Pentru mine materialul de bază va rămâne întotdeauna denimul” – Ştefan Muscă, fashion designer.