Specialistii în social media câştigă între 500 şi 1 000 de euro şi îşi petrec cel mult 50% din timp în zona reţelelor sociale
Raportul arată că în prezent există, într-adevăr, o tendinţă de delimitare a unei noi zone funcţionale specifice şi separate de marketing şi PR. Poziţii de genul Online Manager, Social Media Manager/Specialist sunt o prezenţă modestă (doar 0,2% din profesioniştii români de pe LinkedIn lucrează în SM), dar din ce în ce mai clar conturată, conform declaraţiilor participanţilor la studiu.
Responsabilităţile de Social media continuă să fie asociate încă în proporţie destul de mare cu zona de marketing (30%), în vreme ce doar 23% dintre participanţii la studiu au afirmat că există o delimitare clară a unui departament de social media. Dintre respondenţii sondajului, 14% sunt consultanţi PR, iar 21% dintre cei care au acum responsabilităţi în SM au lucrat înainte în zona de relaţii publice.
Deşi fenomenul SM s-a instalat de puţină vreme în România, au fost câţiva respondenţi care au menţionat faptul că lucrează în acest domeniu din a doua jumătate a anilor ’90, iar 31% lucrează în SM din 2009.
Salarii de 1 000 de euro
Raportul ne-a dezvaluit şi nivelele salariale din această zonă, astfel, 31% dintre respondenţi au declarat că au un salariu cuprins între 500 şi 1 000 de euro, în vreme ce 26% câştigă între 300 şi 500 de euro. Totuşi, autorii studiului precizează că aceste nivele salariale nu sunt strict pentru zona de SM deoarece, conform declaraţiilor participanţilor sunt foarte puţini cei care îşi petrec 100% din timp în acest gen de activităţi.
Studiul prezentat săptămâna trecută la Webstock 2011, a fost demarat din dorinţa de a surprinde în ce măsură putem vorbi în clipa de faţă despre apariţia unei noi meserii în peisajul pieţei muncii din România.
O concluzie a studiului, la care au participat 171 respondenţi, este că există încă un anumit grad de confuzie în ceea ce priveşte înţelegerea activităţii unui specialist în social media.