Sofisticare în salarizare
De fapt, exact despre asta este vorba – din ce în ce mai aproape de oameni şi din ce în ce mai croit pe măsura fiecăruia – practic profesioniştii de resurse umane adoptă din ce în ce mai mult abordarea unui designer de modă exclusivist. Creează colecţii pret-a-porter, dar au unele cu serie limitată pentru anumiţi clienţi, şi oricum fiecare client primeşte piesa dorită doar după ce îi este croită perfect pe măsură: să îi vină turnat şi la umeri şi în talie.
Este singura soluţie posibilă, în condiţiile în care forţa de muncă actuală este alcătuită în majoritate de Millenials, care reprezintă deja o treime din populaţie, dar şi de Generaţia X – fiecare cu specificul ei şi cu aşteptările extrem de diverse de la un job, de la un şef, de la o organizaţie.
Tendinţele actuale sunt deja bine cunoscute în România:
- creştere a atenţiei pe diversitate
- echitatea ca şi cuvânt de ordine
- declinul sistemelor clasice de management al performanţei
- o creştere a accentului pe self-management
- folosirea din ce în ce mai mult a segmentării forţei de muncă
- personalizarea practicilor
- comunicare, comunicare, comunicare.
Dacă ne uităm doar la cifre, acestea sunt aproximativ aliniate cu restul Europei: o medie generală pentru 2016 a creşterilor salariale de 4,5%, dar de doar 3,5% în industrii ca FMCG şi Energie, de 5% în IT&C şi de 4,5% în Pharma.
Citeşte mai mult pe hrmanageronline.ro