Social Impact Award caută tineri cu idei de afaceri sociale
Social Impact Award oferă studenţilor interesaţi oportunitatea de a participa la seminarii de informare şi de a cunoaşte antreprenori sociali, inclusiv studenţi câştigători la ediţiile precedente. Evenimentele de prezentare vor avea loc în perioada 1 – 7 aprilie, în mai multe universităţi din Bucureşti (Academia de Studii Economice, Universitatea Bucureşti, Universitatea Româno-Americană) participarea fiind gratuită pentru studenţi, pe baza înscrierii online în secţiunea http://socialimpactaward.ro/evenimente/
De la reducerea sărăciei, sănătate, educaţie, mediu, dezvoltare comunitară, până la tehnologii de informare şi de comunicare, drepturile omului, egalitatea de şanse, studenţii, organizaţi în echipe de maximum cinci persoane, îşi pot alege orice tema pentru a dezvoltă o idee de afacere socială, atâta vreme cât ea este relevanţă pentru comunitatea în care se doreşte implementarea sa.
10 idei dintre cele înscrise în competiţie vor fi preselectate pentru a participa la o perioadă de accelerare a dezvoltării ideii lor de afaceri. Asfel, în perioada 27 aprilie – 28 mai, reprezentanţi ai fiecărei echipe de studenţi vor participa la seminarii pregătitoare (ce acoperă cunoştinţe de bază în arii precum marketing şi promovare online, finanţe, definirea unui model de afaceri sau realizarea unor prezentări captivante), vor avea acces la comunitatea şi spaţiul de coworking al Impact Hub Bucureşti, iar un antreprenor le va oferi mentorat în testarea şi validarea ideii.
Informaţii detaliate despre înscriere, programul evenimentelor precum şi criteriile de eligibilitate sunt disponibile pe website-ul competiţiei: http://socialimpactaward.ro.
Cele 10 idei finaliste vor fi evaluate la sfârşitul lunii mai de un juriu multidisciplinar cu experienţă în diverse domenii de activitate, dar cu interese comune în zona de antreprenoriat social. Printre membrii juriului se regăsesc: Alina Stan (CSR Officer Orange România), Tincuţa Apateanu (fondatoarea Asociaţiei Edusfera), Diana Certan (Chief Operations Officer, Fundaţia Noi Orizonturi) Vlad Craioveanu (Co-Fondator Impact Hub Bucureşti), Ciprian Stănescu (Director Corporate Affairs, Institutul Aspen România), Orlando Neagoe (Coordonator Româno-Cher KCMC) sau Bogdan Braicu (Project Manager Ewopharma). De asemenea, publicul îşi va putea vota favoritul în cadrul unei etape online.
Premii:
Câştigătorii din România vor primi patru premii, după cum urmează:
– 3 premii în urmă evaluării juriului (3 x 5 000 lei)
– 1 premiu de popularitate de 3 000 de lei pe baza votului online din perioada 11-27 mai 2015.
În afara premiilor în bani, reprezentanţii proiectelor câştigătoare vor beneficia de abonamente la Impact Hub Bucureşti în perioada iunie – august 2014.
„Prin programele pe care le desfăşurăm la Impact Hub Bucureşti susţinem iniţiativele antreprenoriale ce vizează şi un impact social, iar lucrul cu noua generaţie de antreprenori ne-a încurajat să organizăm Social Impact Award în România şi în 2015. Suntem convinşi că vom întâlni mulţi studenţi cu iniţiativa atât la evenimente cât şi ca aplicanţi, iar pentru câştigători susţinerea din partea unei comunităţi precum cea de la Impact Hub şi premiile financiare vor reprezenta un mare avantaj pentru a-şi pune ideile în practică”. – a declarat Oana Păun, Managing Director şi Co-Fondator Impact Hub Bucureşti.
Competiţia a fost lansată în 2009 în Austria de către Institutul de Antreprenoriat Social şi Inovaţie al Facultăţii de Ştiinţe Economice şi Administrarea Afacerilor din Viena. Ediţia din România este organizată de Impact Hub Bucureşti în parteneriat cu Fundaţia ERSTE şi Orange.