Scoala de Afaceri GlaxoSmithKline
100.000 USD investiti pentru un start de bun augur in cariera
Brasov, 6 iulie – „Scoala de Afaceri GSK”, un proiect realizat de compania farmaceutica GlaxoSmithKline si sprijinit de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului lanseaza astazi prima sa sesiune, care se va desfasura intre 6-20 iulie si va include 25 de tineri absolventi de la diferite facultati.
In urma procesului de evaluare si selectie realizat in colaborare cu o cunoscuta firma de consultanta in domeniul resurselor umane, un total de 50 de tineri aflati la debutul in cariera vor avea sansa de a se familiariza cu activitatea unei companii, cu elementele care definesc diferitele arii de actiune dintr-o organizatie (de la resurse umane la strategie de vanzari si marketing, de la planul de afaceri pana la implementare, logistica si distributie, comunicare etc.). Setul de cursuri include aplicatii practice care ii vor sprijini pe participanti sa se orienteze mai bine in spatiul profesional si sa-si realizeze planurile de dezvoltare in cariera.
„Modul in care tinerii se pot integra in activitatea cotidiana, dupa absolvirea studiilor, este esential atat pentru dezvoltarea ulterioara a acestora, cat si pentru mentinerea unui climat profesionist, indiferent de sfera in care acestia vor opta sa-si dezvolte activitatea” – a declarat Ecaterina Andronescu, deputat, fost Ministru al Educatiei si Cercetarii. Domnia sa a mai adaugat ca proiectele tip scoala de afaceri reprezinta un sprijin valoros si o experienta utila in sensul completarii informatiei teoretice cu aspecte practice. „Tinerii au nevoie de indicatii privind propria competitivitate pe piata muncii, capacitatea de a face fata situatiilor speciale, de a se adapta unui stil de munca, unui anumit domeniu. Este un proces in dezvoltare absolut necesar ca parte a pregatirii absolventilor pentru viata din afara spatiului universitar”, a conchis Ecaterina Andronescu.
Cea de-a doua sesiune a „Scolii de Afaceri GSK” se va derula in perioada 4-16 august. La finele celor doua sesiuni, realizatorii celor mai bune doua proiecte vor avea sansa de a se alatura echipei GlaxoSmithKline. Pentru realizarea Scolii de Afaceri, GlaxoSmithKline a alocat aproximativ 100.000 de dolari SUA in acest an.
„Scoala de Afaceri reprezinta pentru noi un proiect special pentru ca are in vedere creionarea unor standarde profesionale inalte si asigurarea unui debut in cariera bazat pe profesionalism si cunoastere. Toate acestea sunt valori pe care GlaxoSmithKline le promoveaza in toate activitatile sale si, in plus, credem ca sunt valorile care pot asigura o evolutie a societatii in ansamblul sau”, considera Roberto Musneci, Directorul General GlaxoSmithKline. Dl. Musneci a adaugat ca toate proiectele incluse in „Programele GSK pentru Excelenta” au in vedere recunoasterea eforturilor celor pentru care excelenta continua sa fie motorul dezvoltarii personale si profesionale. „Desi evident, principiul excelentei tinde sa devina neglijat pentru ca tinerii nu stiu ce ii asteapta dupa absolvirea facultatii. Speram ca „Scoala de afaceri GSK” sa contribuie real la sprijinirea tinerilor absolventi in demersurile lor de intelegere a functionarii unei companii, constituindu-se intr-o legatura necesara intre mediul universitar si cel de afaceri. Speram, de asemenea, ca proiectul sa fie un succes, astfel incat la finalul celor doua sesiuni din acest an sa luam decizia de a-l continua si in anii urmatori”, a mai spus dl. Musneci.
Pentru includerea in cadrul „Scolii de Afaceri GSK” au trimis formulare de inscriere un numar de 216 tineri absolventi. Pe primul loc din perspectiva volumului de aplicatii sunt absolventii din Bucuresti (61%), urmati de cei din Cluj (13%). De asemenea, s-a mai constatat ca absolventii cu pregatire economica au fost cei mai interesati (35%), urmati de medicinisti (25%). Este remarcabil faptul ca dupa prima faza a selectiei, respectiv verificarea intrunirii criteriilor de inscriere si raspunsul la un prim set de intrebari, au fost selectati pentru etapa urmatoare mai mult de jumatate dintre cei inscrisi – 112, ceea ce indica un nivel de pregatire foarte bun.
Selectia finala s-a facut prin intermediul unui Centru de Evaluare, condus de o echipa a firmei de consultanta in domeniul resurselor umane angajate pentru acest proces si a presupus trecerea, pe parcursul a trei ore, printr-o serie de exercitii individuale si de grup, conduse de 5 asesori specializati. Aplicantii au mai fost evaluati in functie de criterii, precum implicarea in proiecte extra-curiculare sau nivelul de conformitate cu standardele GSK.
Cei 50 de participanti la acest proiect selectati in final au o varsta medie de aproape 23 de ani. Mediile generale ale celor selectati s-au situat intre 8,18 si 9,90. In grupul participantilor la „Scoala de Afaceri GSK” sunt 16 baieti si 34 de fete. Ei provin in cea mai mare masura din Bucuresti (44%), restul provenind in procente egale din alte orase mari din tara. 76% dintre cei selectati au ca profil studiile economice.