Schimbarea perspectivelor in training. Episodul 2
Prin urmare, conutinuam lista:
4. Adaptarea reala a unui program de training la nevoia specifica si constrangerile organizationale, inclusiv cele de buget.
Aici perspectiva noua la care va invit sa reflectati este cum se face practic adaptarea la nevoia specifica? Este o cosmetizare a unui curs de pe raft, francizat sau realizat de catre trainer si imbracat in diverse hainute, aparent noi? Sau este o gandire de la o pagina goala in care desenezi impreuna cu clientul un program in care inlantuirea abordarilor este in logica si in nevoia reala a companiei?
Evident ca asta nu inseamna o reinventare a teoriei de management, comunicare sau a tehnicilor colaborative, dar reteta de lucru intr-o adaptare reala nu poate fi realizata cu copy si paste. Acum, acest proces trebuie inteles din mai multe unghiuri. Adaptarea se face pe baza unei expertize si a unei experiente dobandite in multe proiecte, in diverse industrii si companii. Vorbim de o senioritate care se va reflecta in calitatea livrarii si a rezultatului – cu cat ai mai multi ani in spate si ai fost expus la mai multe proiecte de acest tip iti va veni mai usor sa proiectezi solutia specifica, sa citesti printre randuri, sa intelegi cultura companiei in care intri, sa intelegi unde si de ce este nevoie de salt.
Este vorba, de asemenea, de creativitate, de un intreg arsenal de cunostinte si mecanisme de sustinere – de la cercetarea pe subiect si industrie, la documentarea in companie. Iar pentru un proiect de cateva zile confectionat la cerere se poate investi munca unei intregi echipe, munca de cateva saptamani.
Si mai este o perspectiva: cea a procesului de achizitie. Comertul de masa, cu produse identice, abordari la minut si standarizare se face la supermarket. Si acolo, gasesti volum la pret mic. Expertiza, senioritatea si adaptarea sunt mai costisitoare si acest aspect trebuie luat in considerare in momentul stabilirii strategiei de training in fiecare companie, a solutiei cautate si bugetarea proiectului respectiv. Presiunea de costuri este intotdeauna un subiect sensibil, uneori tabu intre furnizori si clientii lor. Industria de training, fragmentata si supusa dilemei supravieturii in ultimii ani a condus la solutii de pret de multe ori aberante, alterand focusul real al consultantului si generand in speta rezultate indoielnice in multe cazuri.
Continuarea articolului o gasiti pe site-ul www.hrmanageronline.ro.