Schimbarea perspectivelor in training. Episodul 1
Domeniul dezvoltarii, al invatarii, al trainingului nu este nici el lipsit de presiuni – stiinta invatarii a capatat o alta importanta si este in fata acestei nevoi de schimbare a perspectivelor: doua generatii cu gandire si relationare diferita cu tehnologia (generatia Y si generatia X) muncesc impreuna, tehnologia evolueaza foarte rapid si se insereaza in toate domeniile, modul in care oamenii invata se schimba. Trebuie, mai ales cei ce avem experienta multor ani in domeniul invatarii, cei ce am parcurs etape diverse in dezvoltarea programelor de training, sa ne utilizam experienta si sa gandim solutii pentru AZI! Este o chestiune de discernamant si de analiza atenta asupra ceea ce trebuie sa pastram si sa protejam si asupra ceea ce trebuie sa schimbam.
Iata cateva aspecte la care propun sa reflectam impreuna, atat specialisti in training si dezvoltare, oameni de resurse umane si manageri, cat si beneficiari ai programelor (in cele de mai jos ma voi referi mai ales la trainingurile destinate antrenarii de abilitati: in comunicare, in conducerea oamenilor, in acordarea de feedback si evaluarea performantelor, in motivarea oamenilor, abilitati care presupun interactiuni umane la locul de munca; insa, sunt valabile si in legatura cu trainingul tehnic, legat de procesele de lucru si de utilizarea anumitor tehnologii).
Prin urmare, care ar fi aspectele util sa fie privite si analizate dintr-o noua perspectiva?
1.Durata expunerii in dezvoltarea de abilitati.
Ce realizam, realist vorbind, intr-un program de training de doua zile? Astazi presiunea cea mai mare venita din partea companiilor este sa reducem la o zi, chiar jumatate de zi, durata interactiunilor fata in fata. Costurile logistice, presiunea de timp generata de clientii companiilor cu care lucram, “imposibilitatea” de a scoate oamenii din “productie” pentru a participa la programe de training vine in discutie de cele mai multe ori atunci cand proiectam dezvoltarea respectiva.
Perspectiva este una singura: rapid, concis, la obiect. OK. Dar cat de rapid poate creierul uman sa integreze informatia transmisa? Cu ce ramane, efectiv, acea persoana dintr-o interactiune de o zi? Este ceva viabil?
Da! Daca ziua aceea este dedicata unei abilitati, unui comportament esential pentru munca si succesul acelui participant, si daca este facuta legatura concreta cu munca sa. “Go back to basics” as spune. Putin si de calitate! Aplicat pana este clar la ce va folosi si cum va folosi!
Da! Daca vanzarea interna a proiectului pune trainerul sau facilitatorul in pozitia de partener in obtinerea performantei (adica nu ma duc iar la un alt training, ci ma duc acolo pentru ceva ce imi este util si este important).
Da! Daca trainerul lucreaza cu adevarat cot la cot cu managerul, cu omul de resurse umane, pentru alegerea adecvata a mesajului si pentru intarirea acestuia in companie, inainte si dupa training.
Si da! Daca punem ceva pe langa, daca utilizam tehnologia pentru ceea ce, de multe ori in timpul unui training, ocupa mult timp: conceptualizarea. Lasati oamenii liberi sa invete, sa aleaga cand sa invete: o solutie cloud based, flexibila, mobila va genera in timp rezultate, chiar daca ele nu vor fi vizibile de la prima aplicare. Ajutata de tehnologie, interactiunea fata in fata va fi mai scurta, experientiala, aplicata si relevanta. Iar tehnologia nu inseamna numai e-learning! Este vorba de elementele de sprijin ale invatarii.
Mai multe aflati accesand hrmanageronline.ro.