Schimba, inainte ca schimbarea sa fie necesara!
Puteti cauta perspective noi in activitati vechi, puteti incerca sa „remodelati” sarcinile zilnice! De exemplu, daca lucrati cu clienti interni sau externi, experimentati noi abordari, diverse forme de deschidere a discutiei, observand reactiile partenerului. Orice activitate in care poate fi gasita o satisfactie personala este binevenita!
Puteti gasi satisfactii in job-ul pe care il faceti, incercand sa invatati lucruri noi. Auto-dezvoltarea este un factor motivational puternic. Asa ca puteti cere sefului vostru sa va permita ca dupa ce va terminati sarcinile zilnice sa desfasurati activitati si in alt departament. Multe companii au descoperit beneficiile acestui
„job rotation”.
Ati putea sa va jucati din nou jocul „ce-ar fi daca …”, de data aceasta in scopul de a schimba maniera in care rezolvati problemele, pentru a gasi idei noi si creative de a va face munca mai performanta. Schimbarea este un mediu deosebit de motivant. Ea aduce in prim plan si activeaza abilitati si aptitudini care altfel ar fi ramas in stare latenta.
Ati putea sa va asumati sarcini mai dificile, chiar sa preluati din activitatile sefilor dv.
Faceti din munca dumneavoastra o joaca! Ia ganditi-va carui copil ii place sa isi faca ordine in camera? Dar cum si-ar face daca ne-am „juca” impreuna de-a roboteii a caror misiune este sa stranga totul in jurul lor? In cat timp si cu cata placere credeti ca si-ar strange lucrusoarele din camera dezordonata? Nu putem sa aplicam aceleasi principii si la locul de munca? Ca de exemplu, un „concurs” intre colegi?
Ati putea chiar sa va „jucati” cu adevarat impreuna cu colegii de departament. Sunt binecunoscute activitatile de team-building, de ce nu ati putea sa il faceti fara a fi organizat in mod formal? Intr-un chestionar de identificare a gradului de motivatie, pe care l-am aplicat in compania noastra, ceream solutii neconventionale de imbunatatire a comunicarii. Una dintre ideile pe care le-am aplicat a fost alocarea unui timp scurt, in cursul saptamanii pentru a ne „juca” cu totii. Rezultatul? Am descoperit multe lucruri pe care nu le stiam despre noi si despre colegii nostri, am distrus etichete („este IT-ist, nu stie sa comunice”, „e contabil, nu are simtul umorului”), iar moralul nostru a crescut considerabil.
Atitudinea pozitiva este un alt factor care combate rutina. A va privi activitatea din alta perspectiva si a descoperi partea pozitiva a fiecarui lucru va va face munca mai placuta!
Totusi anumite tipuri de rutina trebuie perpetuate. Activitati de rutina cum ar fi asigurarea calitatii muncii si satisfacerea deplina a clientilor trebuie mentinute la un nivel constant. Rutina de a raspunde mereu provocarilor, de a schimba constant paradigma de gandire sunt activitati ce trebuie pastrate.