Şase principii de bază emise de Gartner pentru a accentua puterea Social Media
Mulţi lideri de business şi IT şi-au asumat efortul de a acţiona pe social-media, însă nu pun îndeajuns accent pe aspectul "social" al implicării în comunităţi, conform Gartner, Inc. Deşi numeroase organizaţii apar în social media cu succes, ratele de eşec sunt foarte mari, deoarece liderii şi managerii se bazează prea mult pe funcţionalităţile tehnologiei în social şi adesea pierd din vedere preocupările critice pe partea de proiectare.
"Mult prea multe eforturi pentru social media nu se contretizează, deoarece managerii care le coordonează nu cunosc câteva principii de bază pentru mass collaboration", a declarat Anthony Bradley, vicepreşedinte al grupului Gartner. "Liderii de business şi IT trebuie să înţeleagă natura de bază a mass collaboration şi cum să livreze pentru a acoperi valoarea sa unică. Mai mult decât oricând, milioane de oameni pot crea conţinut simultan, împărtăşi experienţe, construi relaţii şi a se angaja în alte forme de muncă productivă şi activităţi."
Dl. Bradley a spus că liderii de afaceri şi IT nu ar trebui să presupună că tehnologiile sociale vin în mod automat associate cu masa de colaborare necesară. Masa de colaborare trebuie proiectată şi livrată ca parte a soluţiei sociale, iar nici o tehnologie socială nu este îndeajuns de mare pentru a economisi eforturile care nu iau în seamă principiile fundamentale ale mass colaboration.
"Atunci când aceste eforturi sunt omise, oamenii nu vor vedea social media ca un loc al lor în care să colaboreze cu folos, şi astfel adoptarea acestora rămâne în hold", a spus Bradley. "Interesul iniţial dispare repede din moment ce membrii comunităţii îşi dau seama că această colaborare în mediul virtual este prea dificilă. Participarea lipsită de focus şi masă critică nu se poate materializa în jurul unei cauze comune."
Gartner a identificat şase principii de bază care delimitează social media de la alte modalităţi de comunicare şi colaborare, formând baza pentru propunerea unei valori unice prin mass-collaboration. Liderii din business ar trebui să aplice aceste principii pentru a face trecerea de la "a furniza şi a se ruga" la o abordare prin care să motiveze strategia şi apoi să-şi asume răspunderea pentru strategie.