Sanctiuni in publicitate
Agentiile de media membre UAPR au initiat in cursul anului 2011 o serie de discutii cu scopul elaborarii unor ghiduri de autoreglementare a industriei, dezvoltate pe baza experientei si practicii internationale in domeniu. Printre aceste ghiduri se numara Codul Eticpentru agentiile membre UAPR, Ghidul de Licitatii si Ghidul pentru Auditul de Media, etc. In acelasi timp, aceleasi agentii de media au inceput sa aplice in businessul propriu prevederile convenite ca facand obiectul ghidurilor de autoreglementare.
Principiile fundamentale pe care se bazeaza aceste demersuri sunt transparenta procedurilor de pitch si respectarea regulilor concurentiale si ale eticii profesionale. In virtutea acestor principii, in 2012, mai multe agentii de media au declinat invitatia la un pitch de media de pe piata. Ulterior, toate cele zece agentii participante la elaborarea ghidurilor de autoreglementare in cadrul UAPR, inclusiv cele invitate la pitch-ul de media amintit mai sus, au devenit subiectii unei investigatii declansate de Consiliul Concurentei pentru presupuse intelegeri anticoncurentiale.
Avand in vedere Raportul recent comunicat de Consiliul Concurentei, prin care se propune sanctionarea celor zece agentii investigate, UAPR intelege ca modalitatea aleasa pentru a atrage atentia asupra disfunctionalitatilor din piata poate fi inteleasa ca neconforma cu legile concurentei. In acelasi timp, insa, UAPR subliniaza faptul ca la baza actiunilor sale se afla un scop corect si constructiv, in deplina concordanta cu principiile concurentei.