Rutina – suport al creativitatii?!
Unul dintre domeniile cele mai fascinante pentru majoritatea dintre noi este cu certitudine cel al publicitatii. Campanii publicitare comentate de marele public, concursuri nationale si internationale de creatie, interviuri, faima, prestigiu, status… si totusi, este acest domeniu in proportie de 100% dominat de creativitate sau poate fi vorba de rutina si in acest caz?
Agentiile de publicitate internationale aflate in top includ pe langa binecunoscutele departamente de Client Service, Creatie, Media, Productie, Financiar – departamentul Trafic. Rolul departamentului de Trafic este de a asigura flow-ul proiectelor in derulare, conform deadline-urilor, urmarirea si controlul costurilor fiecarui proiect, astfel incat business-ul publicitar sa fie eficient. Munca celor de la trafic este cu siguranta o munca de rutina, insa extrem de utila pentru ca asigura suport celorlalte departamente.
Pentru departamentul de Client Service, fiecare nou proiect poate reprezenta o oportunitate de a-si demonstra creativitatea. Analizarea in detaliu a business-ului clientului, pregatirea brief-ului pentru departamentul de creatie, brainstorming-urile, prezentarile, sunt momente in care un account manager de succes isi poate dovedi lui insusi si celor din jur talentul, originalitatea si modul unic de a lucra. Dar pe langa toate cele mentionate mai exista si rapoartele financiare, comenzile interne si rapoartele de activitate care necesita mult timp si care se incadreaza perfect la „munca de rutina”.v
In mod evident, munca celor de la departamentul Creatie ar trebui sa obtina punctaj maxim la „creativitate”, insa si in acest caz exista situatii si proiecte care s-ar putea incadra mai degraba la „munca de rutina”. Pentru un om de creatie, dezvoltarea unei campanii publicitare locale este extrem de motivanta putandu-i aduce premii, recunoastere si succes, fapt mai putin probabil in cazul unor proiecte in genul adaptarii in limba romana a unui ambalaj sau a unor campanii internationale.
Pentru un Director de Media – pe langa pregatirea strategiilor, negocieri cu statiile de televiziune, statiile radio si trusturile de presa mai exista si responsabilitati „de rutina”, cum ar fi dezvoltarea si supervizarea unui plan de media sau monitorizarile campaniilor in derulare.
Practic, chiar si in cele mai creative business-uri poate exista rutina daca nu exista o atitudine mentala pozitiva ce ar putea motiva trecerea la actiune.
In cele din urma, indiferent cata rutina si creativitate exista in munca ta de zi cu zi, cel mai important este ca ceea ce faci sa iti placa si sa te conduca in timp spre succesul la care aspiri.