Romanii si-ar investi banii tot in imobiliare
Intrebati cum ar investi un castig de un milion de euro, 37% dintre consumatorii din Romania au raspuns ca ar cumpara o locuinta sau o casa mai mare. 15% dintre respondenti au declarat ca ar prefera sa-si deschida o afacere, arata studiul realizat de compania de cercetari de piata Synovate, citat de Mediafax. Doar 11% si-ar dori sa cheltuiasca banii pe masini si vacante si alte bunuri de larg consum.
Potrivit datelor, insa, romanii sunt depasiti in preferinta pentru imobiliare de alte tari din centrul si estul Europei. Astfel, peste 50% din maghiari, 44,1% dintre cehi si 43,6% din rusi si-ar investi milionul de euro in case si terenuri.
16% dintre romani cred ca situatia lor financiara se va inrautati in viitorul apropiat, procentul celor care au un sentiment de insecuritate financiara fiind mai mare in Rusia (36%), Ungaria (27%), Bulgaria (25%), Turcia (25%) si Ucraina (22%). Clientii romani ai bancilor prefera sa consulte pentru sfaturi financiare membrii familiei (39%), reprezentantii bancilor (36%), prietenii (9%) si consultantii financiari (8%).
„Avand in vedere procentul relativ ridicat dintre consumatorii romani care se simt expunsi financiar, pesimismul general privind viitorul si dorinta multor oameni de a-si cumpara o locuinta sau de a-si extinde domiciului actual, exista oportunitati evidente pentru ca bancile sa-si extinda portofoliul de produse si servicii in conditiile economice adverse din prezent”, a declarat directorul pentru Romania al Synovate, Carmen Wieck. Ea a precizat ca oportunitatile existente pentru banci sunt sporite de faptul ca romanii tind in mod aproape egal sa apeleze pentru sfaturi financiare atat la membrii familiei, cat si la consilierii bancari si financiari.
Studiul Synovate a fost realizat, in perioada octombrie – decembrie 2009, pe un esantion reprezentativ de 1.000 clienti din sectorul bancar in fiecare din cele 13 tari incluse in studiu – Rusia, Polonia, Ucraina, Slovacia, Ungaria, Cehia, Grecia, Serbia, Bulgaria, Romania, Turcia, EAU s Arabia Saudita. Studiul a acoperit 29 de banci internationale, 211 institutii locale si 13.000 de clienti ai bancilor.