Românii se îngrijesc de identitatea lor online
Prezenta online contribuie la construirea brandului personal, la imaginea transmisa celorlalţi, iar candidatii trebuie să depună efortul de a-şi crea şi menţine o imagine pozitivă. Totodată, prezenţa în social media ajută la crearea unei reţele de contacte care oferă acces mai rapid la informaţii despre joburile care apar, referiţe pentru companiile de interes, detalii privind anumite firme şi alte noutăţi din domeniu.
BestJobs.ro a chestionat recent 700 de utilizatori pentru a afla câţi dintre angajaţii români sunt prezenţi în social media şi care este strategia abordată pentru construirea unei imagini profesionale pozitive. Analizand raspunsurile la întrebarea "Cum îţi menţii o imagine profesionala în social media?", a reieşit faptul ca:
- 28% au conturi separate pentru uz personal şi profesional;
- 6% folosesc anumite filtre pentru a publica conţinutul doar la anumite persoane (colegi de muncă vs. prieteni);
- 27% nu folosesc site-urile de social media în scop profesional;
- 14% postează doar în scop profesional sau informaţii legate de locul de muncă, nimic personal;
- 8% au doar un cont de Facebook şi nu se vor înregistra şi pe alte site-uri;
- 17% folosesc acelaşi cont atât în scop personal cât şi profesional.