Romania nu stie sa-si pastreze copiii supradotati
La nivel mondial, 2% dintre copii sunt supradotati, iar in Romania acest procent se ridica la 4%. Multi dintre ei, insa, se “pierd” pe parcurs, din cauza ca nu exista clase speciale sau programe de diferentiere.
“Desi sistemul de invatamant din Romania este intr-o cadere usoara, in medie, la 100 de copii dintr-o unitate de invatamant, 5-6 pot fi catalogati ca fiind elite”, a declarat Radu Gologan, Coordonatorul Lotului National de Matematica al Romaniei, intr-o sesiune din cadrul Forumului Educatiei 2010.
Se pare ca in prezent, educatia copiilor supradotati romani este afectata de lipsa unui program coerent, implementat la nivelul tuturor structurilor educationale. La polul opus se afla state precum Norvegia, sistemul acesteia permitand construirea de grupe/clase omogene pentru tineri dotati. Primele centre pentru copiii supradotati au fost create in Statele Unite, China, Australia, Rusia si India.