România, codașă la traficul de date realizat de pe gadgeturi. Ce branduri folosim
În fruntea clasamentului se află Croaţia – 21%, Lituania – 18%, Slovacia – 17%, Serbia – 16% şi Macedonia – 14%, iar ultimele cinci poziţii revin Bulgariei – 9%, Rusiei – 9%, Belarusului – 6%, Ucrainei – 5% şi Republicii Moldova – 1%.
La nivelul Europei Centrale şi de Est, ponderea traficului realizat de pe dispozitive mobile a atins 10%, de la 3% în ianuarie 2011, conform Gemius.
"Datorită numărului mare de device-uri, comportamentul utilizatorilor a devenit din ce în ce mai complex, iar obiceiurile de folosire a internetului diferă în funcţie de dispozitiv. În timpul săptămânii 52% din traficul de pe PC se generează în timpul orelor de lucru (între 8 şi 17), în timp ce în weekend, traficul se înregistrează după-amiaza şi seara", se arată într-un comunicat Gemius.
În ceea ce priveşte tabletele, în timpul săptămânii acestea sunt utilizate mai ales după-amiaza, între orele 18 şi 23, iar în weekend sunt folosite de-a lungul întregii zile, de la 9 la 23, cu un maxim de intensitate între 22 şi 23.
Citește și REVIEW: Soul 2, telefonul ieftin cu sufletul în două rețele
"Smartphone-urile sunt folosite în mod egal de-a lungul întregii zile, dar ating un vârf între 21 şi 23 în timpul săptămânii şi între 21 şi 22 în weekend", se mai spune în comunicat.
Atât în România, cât şi în regiune, Apple este cel mai popular producător de tablete. Astfel, în iunie 2014, 71% din afişările din România s-au generat de pe tablete iPad, dar îşi pierde treptat poziţia de lider în Europa Centrală şi de Est din cauza creşterii în popularitate a tabletelor Samsung.
"În ceea ce priveşte piaţa de telefoane inteligente, Samsung este lider incontestabil, cu 45% din afişările din România în iunie 2014", se arată în comunicat.
Gemius este o companie de cercetare şi consultanţă online în Europa şi Orientul Mijlociu. Înfiinţată în Polonia, Gemius s-a extins în regiunea EMEA şi operează în 35 de ţări.