Recomandari pentru tinuta de birou
Garderoba de birou a oricarui barbat trebuie sa cuprinda minim doua costume clasice. in cazul in care slujba dv. presupune contacte sociale dese si iesiri in societate in interes de serviciu – dineuri, cocktail-uri, pranzuri si cine de afaceri – necesarul vestimentar minim creste la trei-patru costume si trebuie sa fie adaptat in functie de sezon.
Optime pentru afaceri sunt costumele din lana 100s, 110s, 120s. Datorita flexibi-litatii si structurii foarte fine, confera un aspect elegant, o purtare lejera si o intretinere usoara. Un element determinant in alegerea acestei tesaturi este faptul ca se conserva temperatura corpului, fiind adecvata atat iarna, cat si in zilele toride de vara, cand codul vestimentar nu va permite sa purtati tricouri largi si pantaloni de in sau de bumbac. Modelul tesaturii trebuie sa fie simplu si sobru – uni-simplu, uni-structurat, dungi subtiri. Culorile cele mai uzuale sunt gri si bleumarin, dar un costum negru nu trebuie sa lipseasca din garderoba nici unui om de afaceri.
Croiala costumului este din ce in ce mai cambrata, de la an la an, urmareste liniile corpului si confera un aspect suplu si elegant. Anul acesta, in acord cu tendintele internationale, BIGOTTI a lansat un model de costum cambrat, adecvat oricarui tip de silueta, cu slituri laterale ce dau lejeritate si umeri usor incretiti, pentru mai multa flexibilitate in miscare. Costumul este mai putin rigid si se asaza mai bine pe corp datorita insertiilor folosite, mai subtiri si mai moi decat in alti ani. Acest costum este realizat din lana 100s de la cele mai prestigioase tesatorii italiene – Marzotto, Reda, Vitale Barberis, Marlane sau Zignone.
Orice garderoba de afaceri trebuie sa cuprinda cel putin patru camasi albe, uni, cu tesatura simpla sau structurata. Croiala, ca si la costum, poate sa fie clasica, dreapta, sau usor cambrata, mai aproape de silueta, fara sa-si piarda aspectul formal. Alte culori care au fost introduse de cativa ani in categoria formala sunt bleu, roz, olive, bej si crem.
Granitele liniei formale sunt fortate in fiecare sezon de marii designeri, care incearca sa „dezghete” aspectul barbatului de afaceri si sa-i dea mai multa culoare si personalitate. Astfel, din ce in ce mai frecvent, tinutele de afaceri prezentate pe ma-rile pasarele cuprind camasi cu model (dungi subtiri sau late si, uneori, carouri fine) si culori dintre cele mai indraznete, care i-ar scandaliza probabil pe managerii tra-ditionali de altadata.
Cravata este un accesoriu important de stil, care poate sa valorifice sau sa distruga ti-nuta cea mai potrivita. Rolul ei este sa dea culoare si personalitate tinutei, fara sa arate neprofesional. Ca regula generala, cu cat cravata cuprinde mai multe culori, cu atat mai simplu trebuie sa fie modelul acesteia. Este de recomandat sa evitati modelele si im-primeurile foarte incarcate, deoarece distrag atentia si risca sa va reduca din credibilitate.
Pantofii, servieta si toate celelalte articole de marochinarie mica pe care le asortati garderobei dv. business trebuie sa fie alese cu atentie, cu atat mai mult cu cat frecventa de purtare va fi mai mare decat a altor articole vestimentare. Asortarea servietei la pantofi nu mai este optionala. Accesoriile in aceeasi culoare va vor da un plus de stil si rafinament.
Sintagma „dress for success”, intens utilizata de toti consultantii de imagine, resurse umane si job-hunting, este, de fapt, parte a unei filozofii mai ample ce are la baza necesitatea de a te regasi pe tine insuti in tot ceea ce faci si de a-ti proiecta perso-nalitatea si aspiratiile in toate aspectele vietii, inclusiv in codul vestimentar adoptat. O astfel de atitudine este menita sa aduca o stare de spirit pozitiva si mai mult entuziasm in abordarea problemelor cotidiene.