Raport GEM: Romania se situează peste media europeană a intențiilor de a demara o afacere
Aproape un sfert dintre adulții din cele 60 de țări care au participat la raportul Global Entrepreneurship Monitor (GEM) intenționează să înceapă o afacere în următorii trei ani. Procentul este de 29% în România, ceea ce o situează pe locul 16 în lume și mult peste media europeană de 12,8%. Se înregistrează însă o ușoară scădere față de 2014, când 32 % dintre românii de peste 18 ani erau interesați să se lanseze în afaceri. În paralel, implicarea guvernului rămâne foarte redusă: locul 48 din 62 în ceea ce privește programele și politicile de sprijinire a antreprenoriatului.
Proporția antreprenorilor cu așteptări medii spre mari privind crearea de locuri de muncă este similară, indiferent de nivelul de dezvoltare al țării respective: unul din cinci antreprenori afirmă că vor angaja cel puțin șase persoane. În România, acest procent este peste media mondială, cu 39,8 % de întreprinzători care își propun să angajeze șase sau mai multe persoane în următorii 5 ani, ceea ce o situează pe locul 4 printre cele 60 de economii studiate, cel mai bine plasată dintre economiile europene.
70% dintre adulții din întreaga lume consideră antreprenorii ca având un statut social ridicat în societățile în care trăiesc. În toate economiile, cea mai mare rată de participare antreprenorială aparține persoanelor care se află la mijlocul carierei profesionale, din grupele de vârsta 25-35 și 35-44 de ani. Sectoarele principale de activitate în care se încep afaceri în România sunt comerțul (30,4%) și agricultura (24%).
Global Entrepreneurship Monitor (GEM) 2015 Global Report este un studiu sponsorizat de Babson College, Universidad Del Desarrollo, Universiti Tun Abdul Razak, Tecnológico de Monterrey și London Business School
Global Entrepreneurship Monitor (GEM) este studiul cel mai cunoscut din lume în domeniul antreprenoriatului. Început în 1999 ca un proiect comun între Babson College (SUA) și London Business School (Marea Britanie), GEM este cea mai bogată resursă de informații cu privire la antreprenoriat din lume, publicând o serie de rapoarte anuale la nivel global, național sau axate pe "subiecte speciale".