Quo vadis? Secretul care iti urca sau iti darama compania
Un start-up online competitiv este considerat acela care gaseste un echilibru intre pretul corect, eliminarea erorilor de gestiune si timpii prompti de raspuns si de livrare. In acest caz balanta este influentata direct de procesele operationale, potrivit resprezentantilor Frisbo, prima platforma de e-fulfillment din Romania.
Specialistii spun ca un control amanuntit al costurilor operationale este esential pentru concurenta start-up-urilor online, acestea riscand sa ajunga si pana la 15% din pretul final al produselor comercializate.
„Pretul final al unui produs ar trebui sa inglobeze absolut toate costurile operationale, de la depozitarea produselor, la manipularea lor, ambalarea si amortizarea softului de gestiune. Daca aceste procese si costuri nu sunt controlate corect, lipsa lor de predictibilitate se va vedea in costul de comercializare a produselor, riscand sa atinga o valoare de pana la 15% din pretul final, sau, in anumite cazuri, sa elimine marja de profit”, declara Bogdan Colceriu, CEO-ul Frisbo.
E-fulfillment, solutia care scapa compania de costuri suplimentare
Costuri operationale sunt cunoscute din start prin e-fulfillment si permit alcatuirea unui pret corect pentru produs. In acest mod, antreprenorul poate prevede un plan de dezvoltare.
In cazul startup-urilor, unde majoritatea costurilor operationale sunt descoperite abia dupa ce magazinul online demareaza, e-fulfillmentul elimina din start surprizele operationale, transformandu-le in costuri fixe, prestabilite.
Prin e-fulfillment, marfa fiecarui magazine online, oricat de mic, imparte costurile de depozitare cu alte magazine online, intr-un spatiu mai mare. Acest lucru genereaza automat costuri de depozitare reduse si optimizarea timpului de manipulare a marfii, prin software-ul performant de gestiune.
Tot un beneficiu al software-ului performant este reducerea la minim a erorilor din sistemul de gestiune a marfii, si eficientizarea timpilor de raspuns si de preluare a comenzilor.
„Operarea intr-un sistem de gestiune a marfii, facturarea si eliberarea actelor de transport, presupun o curba de invatare si o ajustare in timp a erorilor, iar externalizarea acestora reduce la minim numarul erorilor si elimina timpii de invatare, permitand antreprenorului sa se concentreze pe procesele care determina crestere pentru magazinul sau: produse, preturi, furnizori sau promovare”, explica CEO-ul Frisbo.