Publicitate, ti se pregateste ceva: studentii!
Cine este Ad’Vice?
Ad’Vice este o organizatie studenteasca infiintata in primavara lui 2002 de catre un grup de studenti pasionati de publicitate. In prezent, organizatia numara 25 de membri si isi propune sa fie o legatura intre mediul de advertising si cel studentesc. Dupa modelul unei campanii din publicitate, organizatia studenteasca Ad’Vice si-a stabilit o viziune – „Improvement of mankind” (imbunatatirea si schimbarea oamenilor, crearea unor viitori profesionisti), un slogan – „Think Revolution!”, o misiune- „Make revolutionary people”(sa produca oameni inovatori cu idei inovatoare) si un set de valori-„Continuous development – the more we know, the better we’ll grow” (dezvoltare continua), „Challenge!” (depasirea propriilor limite), „Make use of creativity ! Innovate!” (creativitate si inovatie), „Exploring simplicity” (valorificarea simplitatii) si „Open mindness” (deschidere spre idei noi).
Cu ce se ocupa Ad’Vice?
Ad’Vice a desfasurat pana acum trei proiecte de amploare, Advertising Challenge, Advertising Leaders si Pathway, al caror scop comun a fost introducerea in profesie si instruirea tinerilor care isi doresc sa lucreze in publicitate. Din luna mai a acestui an, Ad’Vice organizeaza lunar si o scoala de publicitate, AdSchool.
Advertising Challenge
s-a desfasurat in perioada 2-14 decembrie 2002 in Academia de Studii Economice si a constat in 2 saptamani de seminarii (training-uri si discutii libere) pe teme direct legate de publicitate. Proiectul a prezentat fata reala a publicitatii, aducand timp de doua saptamani profesionisti din domeniu si din domeniile conexe pentru a impartasi din experienta lor si pentru a clarifica diverse nelamuriri, presupuneri si false impresii. Beneficiarii acestui proiect au fost 70 de studenti si masteranzi selectati in functie de cunostintele teoretice si in unele cazuri chiar practice, de publicitate, dornici sa afle mai multe despre acest domeniu, direct de la sursa. Timp de zece ore pe zi, studentii au beneficiat de sfaturile a 45 de specialisti in publicitate, provenind din 20 de agentii. Proiectul isi propunea sa inlature lipsa de comunicare dintre studenti si grupul elitist al publicitarilor si sa puna bazele unei viitoare scoli de publicitate studentesti.
Advertising Leaders
este tot un proiect axat pe tematica publicitara si a avut loc intre 12-16 decembrie 2003. Timp de cinci zile, noua specialisti in publicitate au vorbit celor 53 de studenti participanti in cadrul celor sase seminarii care au dezbatut teme cum ar fi: cum sa conduci o agentie de publicitate, profesionalizarea in interiorul profesiei prin experienta, dar si asteptarile tinerilor de la viitorii angajati. Advertising Leaders a reunit ca vorbitori la seminarii nume rezonante ale publicitatii, printre care: aerban Alexandrescu, Mihail Vartosu, Radu Florescu, Bogdan Manea, Bradut Florescu, Bogdan Enoiu, Bogdan Naumovici, Marian Manolache, Teodora Migdalovici etc.
Pathway
este program complet de cariera pentru studenti si se desfasoara in perioada martie-iunie 2004. Sustinut de o pagina de internet si o baza larga de informatie pentru studenti (www.pathway.ase.ro), acesta vine sa completeze lipsa de experienta a studentilor prin intermediul urmatoarelor activitati:
- Training-uri si workshop-uri cu companii importante;
- Simulari de afaceri prin Business WarGame;
- Modele – simulari ale unor organisme internationale – OMC si ONU;
- Simularea alegerilor din acest an de catre echipe de strategi electorali;
- Procese simulate (de drept);
- Simulari online (antreprenoriat si joc de marketing online);
- Concursuri;
- Conferintele TRY SUCCESS – povesti de succes ale personalitatilor.
AdSchool
este cel mai nou proiect Ad’Vice si a fost lansat in luna mai. In cadrul scolii de publicitate sunt invitati oameni din toate departamentele unei agentii, echipa completa care realizeaza efectiv o campanie, precum si un reprezentant al clientului pentru care este produsa campania. Acestia vor sustine prezentari care au rolul de a le da studentilor o imagine completa despre modul in care iau nastere campaniile publicitare, dar si despre mecanismele care fac echipa sa functioneze si despre interactiunea cu clientul o parte importanta a activitatii in publicitate. AdSchool este un proiect continuu, care va avea cate o editie in prima joi a fiecarei luni.