Proiectul ILES :Forme inovatoare pentru identificarea si evaluarea pregatirii non-formale
Proiectul ILES isi propune sa identifice la nivel european un sistem de valorificare a experientelor dobandite intr-un mod de pregatire non-formal: prin pregatire non-formala se intelege orice tip de pregatire care nu se incadreaza in sistemul clasic de educatie – scoala, training profesional, training on the job – si nu are ca rezultat atribuirea unui atestat, diploma sau certificat, de exemplu: activitati de voluntariat, de boy-scouting, asistenta sociala etc. Astfel incat, abilitatile si competentele care rezulta din aceste experiente non-formale sa poata fi valorificate pe piata de munca, in mod particular pentru tinerii care nu au experienta profesionala, dar si pentru cei care lucreaza si vor sa avanseze profesional, vor noi responsabilitati si atributii.
Obiectivele specifice sunt:
- identificarea unui model de pregatire non-formala, care sa permita evidentierea unor caracteristici cheie ale persoanei. Modelul trebuie sa fie suficient de flexibil, astfel incat sa poata permite adaptarea si abordarea pedagogica, culturala a persoanelor implicate. In mod particular, trebuie considerata valoarea pedagogica in procesul de proiectare, programare si desfasurare a acestor modele de pregatire non-formala.
- identificarea indicatorilor care permit aprecierea, valorificarea caracteristicilor cheie definite in urma procesului de formare, astfel incat sa fie asigurata eficacitatea acestei formari, indiferent de mediul in care persoana va fi implicata (mediul scolar, sistem de formare profesionala, mediul de munca).
- definirea unui mod de recunoastere, de evaluare a acestui proces de pregatire non-formal, indiferent de contextul in care va fi utilizat (exemplu: sistemul de credite universitare, scolare etc.).
Sistemul de invatamant, de pregatire profesionala si firmele, prin departamentele de resurse umane, sunt sectoarele care vor fi analizate in cadrul proiectului. Astfel, destinatarii vor fi tinerii aflati in cautarea unui loc de munca si care nu au experienta profesionala, formala, dar care, prin experientele non-formale, pot demonstra capacitati si calitati profesionale importante pentru procesul de evaluare. De asemenea, este adresat si persoanelor care au deja o experienta profesionala si pot fi apreciate sau reconsiderate prin prisma acestor experiente non-formale.
La sfarsitul proiectului ILES, va fi realizat un manual metodologic pentru analizarea experientelor din cadrul pregatirii non-formale, care va defini un model cu indicatori de calitate pentru evaluarea cunostintelor, capacitatilor si competentelor dobandite
Relatii suplimentare la (021)303 92 09.