Proiectele de responsabilitate socială corporativă din România nu depăşesc ca valoare medie 10.000 EUR
Responsabilitatea socială corporativă (CSR) începe să împrumute din dinamismul domeniului de la nivel mondial, pe măsură ce companiile româneşti şi executivii devin mai conştienţi de relevanţa acestuia pentru diferenţierea companiilor. Astfel, 78% dintre respondenţi au declarat că firma pe care o reprezintă are o strategie dedicată CSR-ului, în timp ce 67% dintre ei consideră că interesul general pentru CSR a crescut în ultimele 12 luni. În sprijinul aceleiaşi idei, mai mult de 3/4 dintre companiile care au răspuns spun că au un buget dedicat anual acţiunilor CSR. Dintre acestea, jumătate spun că nivelul bugetului în 2013 este similar cu cel din 2012, în timp ce doar 16% dintre companii au marcat o creştere între 5-10%. În ceea ce priveşte sumele alocate, 66% dintre respondenți au declarat că valoarea medie a unui proiect CSR nu depăşeşte 10.000 EUR.
Studiul realizat de CSRMedia.ro şi Ernst & Young România are la bază un chestionar aplicat în perioada 10 aprilie – 10 mai 2013. Acesta este primul studiu dedicat domeniului CSR din România privit ca instrument de poziţionare strategică şi a avut ca respondenţi mai ales reprezentanţi de companii care au activităţi CSR. În raport se analizează răspunsurile a 77 de manageri de top şi specialişti din domeniu, în legătură cu proiectele iniţiate şi derulate în domeniul responsabilităţii corporative în anul 2012 şi perspectivele CSR-ului în perioada următoare. 54% dintre aceste companii au venituri de peste 10 mil EUR.