Potretul robot al femeii de afaceri din România
44 de ani. Inteligentă, educată, focusată pe consultanţă şi retail. Aşa arată portretul robot al femeii care face business în România. Un studiu realizat de compania de servicii financiare KeysFin relevă că, spre deosebire de anii trecuţi, numărul femeilor care intră în afaceri, a crescut, dovadă că peste 200.000 de firme au acţionari majoritari reprezentantele sexului frumos.
Statistica realizată la nivelul anului 2014 arată că 8 din 10 femei care fac afaceri în România au studii superioare şi sunt specializate în domeniile în care activează. Datele indică o profesionalizare tot mai accentuată a doamnelor, focusându-se pe domeniile cu potenţial de business ridicat, precum consultanţa fiscală. Datele statistice KeysFin mai arată un lucru interesant, faptul că, spre deosebire de bărbaţi, femeile cu educaţie superioară reprezintă 78%, în timp în cazul bărbaţilor, procentul este de 74%.
Şi în privinţa vârstei, femeile stau ceva mai bine. Vârsta medie a femeilor care fac afaceri este de 44 de ani, în timp ce la bărbaţi este de 44,6 ani. “Cele mai tinere femei care fac afaceri sunt implicate în organizarea de spectacole (medie de 40 ani), servicii şi activităţi ale gospodăriilor (41 de ani) în timp ce femeile cu vârsta medie cea mai ridicată ( de peste 47 ani) activează în sănătate şi asistenţă socială şi tranzacţii imobiliare. Asta în timp ce bărbaţii maturi sunt implicaţi mai ales în industria extractivă şi cea prelucrătoare, iar cei mai tineri în IT&C”, spun analiştii KeysFin.
Cele mai multe doamne au afaceri în Bucureşti, unde sunt înregistrate 47.118 firme cu acţionari majoritari femei, urmate de cele din Cluj (11.842 firme), Timiş (9797 firme), Constanţa (9401 societăţi), Prahova (7654 firme) şi Ilfov (6984 societăţi).