Piaţa media din România va înregistra a treia cea mai ridicată rată de creştere din ECE
Pieţele cu cea mai rapidă creştere din regiune rămân Turcia (11,4% CAGR) şi Rusia (10,1%), în vreme ce Ungaria (5,5%), Republica Cehă (5,1%) şi Polonia (3,2%) vor înregistra rate mai mici de creştere decât România. Cu toate acestea, România va rămâne cea mai mică piaţă de media şi divertisment din regiune ca volum. Valoarea estimată a pieţei locale de media şi divertisment a fost de 2,44 miliarde de dolari americani în 2012 şi se aşteaptă să ajungă la 3,53 miliarde de dolari în 2017.
„România rămâne una dintre pieţele de media şi divertisment cele mai dinamice din regiune. Cu toate acestea, cea mai mare parte a creşterii va veni din segmentul accesului la Internet, în vreme ce veniturile din publicitate şi cheltuielile consumatorilor pentru produsele media vor creşte într-un ritm mult mai încet. În acelaşi timp, anumite segmente de piaţă, aşa cum sunt vânzările de muzică, de ziare şi reviste, publicitatea şi licenţele radio vor scădea până în 2017. Acest lucru este similar cu tendinţele globale în care cheltuielile pentru produsele digitale vor creşte mult mai rapid decât cele pentru produsele media tradiţionale”, a declarat Florin Deaconescu, Partener, Servicii de Audit, responsabil pentru sectorul de telecom, media şi divertisment, PwC România.
China, Brazilia, India, Rusia, Orientul Mijlociu şi Africa de Nord, Mexic, Indonezia şi Argentina vor fi ţările care vor înregistra cea mai mare creştere în următorii 5 ani, aproape dublându-şi ponderea în veniturile totale ale industriei media şi divertismentului la nivel global. Rata medie anuală de creştere pentru aceste pieţe (CAGR) va fi mai mult decât dublă faţă de cea a întregului sector la nivel global. Aceste pieţe vor genera 22% din veniturile de media şi divertisment în 2017, aproape dublu faţă de ponderea de doar 12% pe care o aveau în 2008. În plus, impactul creşterii urbanizării şi al dezvoltării clasei de mijloc va revitaliza anumite segmente ale industriei media şi divertismentului.
În acelaşi timp, pieţele mai mature şi mai avansate din punct de vedere tehnologic din America de Nord, Europa de Vest şi regiunea Asia Pacific, vor juca un rol decisiv în migraţia către tehnologiile digitale.