Peste 10.000 de liceeni din 8 țări au dezvoltat afaceri sociale
Evenimentul de închidere a programului, Summit-ul European Social Enterprise 360, organizat la București pe 30 iunie, a reunit aproximativ 47 de elevi, profesori, voluntari, antreprenori sociali, reprezentanți ai instituțiilor din educație din România și țările partenere și ai unor instituții publice naționale și europene, inclusiv ai Comisiei Europene.
În cadrul summit-ului s-au prezentat rezultatele evaluarii și impactul generat prin programul SE360, modele de bune practică, cele mai bune proiecte propuse de elevi în cadrul competițiilor derulate la nivel european și experiența trăită pe parcursul implicării în program de către profesori, elevi și voluntari și s-au discutat posibilitățile de replicare existente în viitor.
De asemenea, invitații au luat parte și la un workshop interactiv ținut de Grameen Creative Lab în care au lucrat în echipe pentru a gândi și dezbate soluții pentru creșterea impactului generat prin educația pentru antreprenoriat social, respectiv a interesului și motivației elevilor și profesorilor pentru antreprenoriat social și a sprijinului care ar putea fi obținut în implementare din partea instituțiilor publice și a companiilor pentru acest tip de programe educaționale la nivel global.
În România, programul SE360 a fost pilotat în luna octombrie 2015, la Colegiul Economic Partenie Cosma din Oradea, iar ulterior inițiativa a crescut, în anul școlar 2015-2016, participând per ansamblu în toate componentele și activitățile programului peste 200 de profesori și 4.000 de liceeni din toată țara.
Elevii participanți și-au dezvoltat abilități precum: lucrul în echipă, gândirea creativă și critică, încrederea în sine și în potențialul de a deveni viitori antreprenori și a genera schimbare în societate. Rezultatele obținute prin programul SE360 în țările participante, precum și beneficiile acestora, sunt cu atât mai importante ținând cont că studiile recente arată că 40% dintre angajatorii europeni afirmă că nu pot găsi oameni cu competențe potrivite care să le permită companiilor lor să crească și să fie inovatoare și că prea puține persoane au mentalitatea și competențele antreprenoriale necesare pentru a-și începe propria afacere și a se adapta la cerințele dinamice de pe piața muncii.