Pentru un job în consultanță, coborâți la Politehnică
Profilul angajatului Deloitte s-a schimbat, odată cu dezvoltarea tehnologiilor și pătrunderea lor în viața personală și în activitatea companiilor. Dacă angajații actuali ai firmei de consultanță au în marea lor majoritate între 26 și 35 de ani și sunt interesați mai mult de ce se întâmplă acum și aici și nu de planurile pe termen lung, generațiile noi intră în companie cu așteptări legate de continuarea procesului de învățare.
„Vor să învețe și asta trebuie să le oferi. Sunt o generație digitalizată care preferă să învețe prin interacțiune unu la unu, adaptată la persoana și nevoile lor. Nu îi poți trimite să citească o lege, ci se așteaptă să le explici tu ce este important pentru ei acolo. În plus, nu răspund bine la feedback-ul negativ, cu care noi am fost obișnuiți, ci la cel pozitiv. Iar dacă nu le transmiți mesajul în felul în care ei se așteaptă să îl primească, îți pierzi timpul”, spune Carmen Baibarac, director de resurse umane la Deloitte Romania.
S-a schimbat și modul în care sunt primiți și priviți în companiei. Dacă înainte intrarea în corporație era văzută ca o încercare de uniformizare prin conformare la modelul impus, așa-numita „spălare pe creier”, acum se încearcă valorizarea lucrurilor noi și personale cu care oamenii intră în companie, sunt apreciate diferențele și experiența personală, tocmai pentru ca firma să poată ține pasul cu schimbările care au loc în piață, explică specialistul în resurse umane.
„Pentru a-i reține apoi în companie, spectrul de intervenții este foarte larg: de la programe de dezvoltare adaptate nevoilor individuale și până la derularea unor programe de recognition (programe care recunosc impactul pozitiv al angajatului asupra diverselor aspecte din viața organizației) în interiorul companiei. Dar dacă tot vorbim de tehnologie, aș menționa avantajul de a fi conectat oricând și de oriunde, ceea ce ne dă o mai mare flexibilitate în ceea ce privește locul și momentul în care lucrăm”.
Pentru a descoperi tinerii de valoare care i-ar putea deveni angajați, compania a lansat în 2014 programul Deloitte Students’ Academy. Acesta s-a desfășurat în perioada decembrie 2014 – aprilie 2015 și a constat într-o serie de ateliere interactive conduse de auditori și consultanți fiscali experimentați. De anul acesta programul va fi extins pentru ca tinerii să afle informații și de la specialiștii în consultanță ai firmei.
Care e profilul angajatului
70 de tineri absolvenți au intrat în această toamnă în Deloitte România, în principal în departamentele de audit, taxe și consultanță financiară. „În perioada următoare ne propunem să mai angajăm în jur de 25 de juniori (interni) și cam tot atâția specialiști cu experiență. În ceea ce privește anul viitor, estimez că dinamica angajărilor va fi similară”, spune Carmen Baibarac. Aceasta a explicat pentru revista Cariere că pentru pozițiile de junior caută tineri absolvenți cu inițiativă, care să se fi implicat în activități extracurriculare (voluntariat, internship-uri, programe de work & travel), orientați spre identificarea de soluții, cu abilități de comunicare și relaționare foarte bune.
„În ceea ce privește studiile, nu suntem restrictivi. Ne așteptăm însă ca cei care aplică, indiferent de facultatea pe care au terminat-o, să demonstreze interes pentru aspectele de natură financiară și fiscală cu impact în mediul de afaceri din România. Vom lucra la promovarea Deloitte ca angajator în medii academice în care nu am fost prezenți până acum, de exemplu la Politehnică. Ce ar trebui să facă un tânăr care își dorește să fie angajat la Deloitte? În primul rând ar trebui să participe la evenimentele organizate de firmă în cadrul facultăților sau târgurilor de job-uri. Acestea sunt o bună ocazie de a se face remarcați și de a lua pulsul organizației căreia doresc să i se alăture”, precizează Carmen Baibarac.
Tinerii angajați ar trebui să ajute firma să aducă inovații la nivelul serviciilor oferite clienților. Ahmed Hassan, Country Managing Partner Deloitte România, spune că profesia trece prin transformări fundamentale, rezultate în urma schimbărilor profunde produse de efectele tehnologiei și de îmbunătățirea practicilor. „Învățăm permanent că noua generație este pragmatică, foarte bine informată și orientată către dezvoltare personală și profesională”. Deloitte numără peste 500 de angajați în România, în birourile din București, Cluj-Napoca și Timișoara. Numărul angajaților tineri a crescut, de la 25 în 2012 până la 70 in 2015.