Penalizarile motoarelor de cautare nu sunt o gluma
Mai devreme sau mai tarziu, sub forma unor scaderi in volumul de trafic pe site sau a impactului posturilor de pe retelele de socializare, apar efectele negative ale practicarii strategiilor de promovare agresiva si spamming. „Mesajul Google, prin ghidul sau de calitate si penalizarile pe care le aplica in anumite situatii, este sa oferim utilizatorilor de internet pagini web corect si onest optimizate, nu sa nu le optimizam deloc”, spune Elena Ilie, specialist SEO.
Frica de penalizarile Google pentru supra-optimizare si spamming a dus insa si la situatii opuse: site-uri de prezentare sau magazine online optimizate foarte putin sau deloc si promovare off site (link-building) care nu aduce niciun beneficiu.
In acest sens, au fost remarcate doua aspecte:
1. Webmasteri sau detinatori de site-uri care, in mod constient, au ales sa nu isi optimizeze corect si complet paginile web, pe baza unei strategii de cuvinte si expresii cheie, la nivel de Meta Tag-uri (Title / Description) si la nivel de continut textual de teama sa nu fie penalizati de catre Google, cel mai utilizat motor de cautare in Romania.
Aici intervine confuzia intre optimizarea de buna calitate si strategica pe de o parte, si optimizarea exagerata, facuta cu intentia de a manipula algoritmii de indexare si ranking.
2. Aceeasi webmasteri si detinatori de site-uri au crezut ca ar fi mai bine sa-si inscrie site-urile in cateva sute de directoare (ferme de link-uri care acum nu sunt agreate de catre Google) cu mici texte personalizate, decat sa construiasca o campanie de link-building care sa aduca backlink-uri naturale (prin articole de specialitate, branding si strategii de fidelizare).
Aici se vorbeste de confuzia intre un volum de backlink-uri obtinute in mod artificial si backlink-urile obtinute in mod natural, ca efect al calitatii articolelor sau materialelor video informative si utile, si care contribuie si la promovarea brandului, nu doar a produselor ori a serviciilor comercializate.
Concluzia este ca un site – catalog de prezentare sau magazin online – trebuie sa fie optimizat si promovat pe baza principiilor SEO clasice, adaptate la tipul si domeniul de activitate, la ultimele update-uri Google si la cerintele utilizatorilor de internet.