(P)Cel mai mare eveniment de afaceri al anului din Constanța a oferit managerilor și antreprenorilor prezenți soluțiile concrete pentru navigarea într-un mediu economic volatil
,,Deși numărul insolvențelor companiilor s-a înjumătățit în 2015 și a ajuns la aproximativ 10.000, observăm că încep să dispară mai multe companii mai importante decât în trecut, din sectorul IMM-urilor’’, a declarat Iancu Guda – Services Director, Coface România. ,,În medie, companiile în insolvență din anul 2015 au câte 15 salariați, spre deosebire de cele care au intrat în insolvență în 2014 și care în medie creau 8 locuri de muncă’’, a mai spus Guda.
,,Faptul că, potrivit cifrelor prezentate, companiile care au intrat în dificultăți în 2015 au o durată medie de funcționare de 11 ani, arată încă un fenomen îngrijorător: dispar companii bune, care au reușit să navigheze atât perioada de boom economic, dar și să reziste crizei. Ele au ieșit însă foarte slăbite din turbulențele economice, iar noua perioada de creștere nu este de natură să le reașeze solid în circuitul economic, în condițiile în care mai puțin de 5 companii din 100 care ajung în insolvență în România, reușesc să evite falimentul’’, a declarat jurnalistul economic Radu Soviani, moderatorul conferinței.
Dumitru Ion, CEO Doingbusiness.ro a remarcat calitatea și interesul oamenilor de afaceri din Dobrogea prezenți la eveniment: ,,În etapele anterioare ale Conferinței regionale, desfășurate la Brașov, Iași, Ploiești, București, Sibiu și acum în Constanța, am reușit să prezentăm celor peste 1.000 de manageri și antreprenori participanți, soluțiile de navigare în mediul economic volatil al anului 2016. Mediul de afaceri din Constanța s-a dovedit extrem de activ, extrem de interesat și foarte receptiv pentru a afla și implementa soluțiile de consultanță fiscală prezentate de noi și mai ales strategiile de reacție la schimbarea comportamentului consumatorilor, subsumate optimizării inteligente a costurilor și instrumentelor pentru generare de vânzări sporite.’’
Nu numai consumatorii se schimbă, dar și condițiile de afaceri din regiune, a fost de părere Iulian Gropoșilă – Președinte al Patronatului IMM Constanța: ,,Constanţa este un oraş cu un potenţial economic imens. Pentru prima dată după 15 ani, avem oportunitatea să interacţionăm şi să ne stabilim ca prim-partener Consiliul Judeţean Constanţa. Acum, sper ca relaţia dintre mediul de afaceri şi administraţie să se așeze pe calea normalităţii’’, a declarat Gropoșilă.
În cadrul evenimentului s-au adresat oamenilor de afaceri și managerilor cheie din companiile din Constanța și din județele învecintate, reprezentanți ai unor companii de renume, cu soluții de afaceri concrete și la îndemână, aplicabile imediat. Printre vorbitorii cheie s-au numărat Andreea Cramer – Director Segment & Base Management, Telekom România, Rareș Medrega – Senior Trainer, Allianz Tiriac Asigurări, Radu Nicolescu – Senior Lawyer, Duncea, Ștefănescu&Associates. De asemenea, au abordat problema vânzărilor optimizate și provocărilor mediului on-line Alexandru Israil – Marketing Specialist, Netland Computers – Partener Microsoft Romania și Dumitru Ion – CEO Kompass Romania. ,,Trucurile’’ de relaționare cu partenerii de afaceri și angajații au fost dezvoltate pe larg, pentru publicul constănțean de Daniela Dumitru – Marketing Manager Omega Pharma.
Conferința BUSINESS to more BUSINESS organizată la Constanța a adus în premieră și prezentarea unui studiu de caz asupra Portului Constanța – Poziționarea în piață, realizat de Alexandru Crăciun – Director Comercial al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime și Senior Consultant la Sfera Business, în timp ce, tot în premieră pentru BUSINESS to more BUSINESS, Nazmi Dogan – Președintele Asociației Întreprinzătorilor Turci, a prezentat oportunitățile de dezvoltare ale afacerilor prin intermediul Asociației.
Partenerii Conferinței BUSINESS to more BUSINESS Constanța au fost: Telekom România, Patronatul IMM Constanța (PIMM), Duncea, Ștefănescu&Associates, Allianz Tiriac Asigurări, EY România, Microsoft România, Safety Broker, Netland Computers, Coface România și Kompass România. Totodată, organizațiile suport care au sprijinit acest eveniment au fost: Federația Patronatelor din Turismul Românesc, CEDES Cercetare Dezvoltare și The Association of the Turkish SMEs in Romania.
Evenimentul a fost susținut prin parteneriate media de: AGERPRES , Jurnalul de Afaceri, Evenimente Biz, Manager Express, MANPRES, PrBox.ro, Calendar Evenimente, Transilvania Business, Trustul de presă Cuget Liber Constanța, Investclub, RBE Connect, Revisa CARIERE, Spatiulconstruit.ro.
Evenimentul de la Constanța a marcat jumătatea Conferinței Naționale BUSINESS to more BUSINESS care va continua cu evenimentele de la Cluj-Napoca (13 octombrie 2016), Galați (10 noiembrie 2016), Oradea (24 noiembrie 2016) și Timișoara (decembrie 2016). Totodată, în octombrie 2016, la București, Doingbusiness.ro organizează evenimentul CEO Conference.