Până la 600 de locuri de muncă ar putea fi disponibile la stat, în noua CNIR
Angajările la Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR se vor face doar în urma unui concurs, iar salariile sunt generoase. Un director, de exemplu, poate ajunge să câştige, brut, 36.000 de lei pe lună, potrivit grilei de salarizare, adică 27.000 de lei net, scrie Digi24. În cazul activităților de proiectare personalul va primi un plus de 30% la salariu. Personalul superior va fi plătit cu salarii de încadrare stabilite prin majorarea clasei 1 de salarizare (2228 lei) cu diferiți coeficienți. În cazul personalului cu studii superioare, acești coeficienți vor varia între 2 (personal de suport, nivel minim) și 9,66 (personal implementare, nivel maxim, fără funcții de conducere însă), potrivit Digi24.
După divizarea CNADNR, cele două companii responsabile de starea infrastructurii rutiere vor fi Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR).
Noua companie va avea un Consiliu de Supraveghere format din şapte membri dintre care nu vor lipsi politicienii. Membrii Consiliului de Supraveghere vor beneficia de o singură indemnizaţie de şedinţă, lunar, în procent de 15% din remuneraţia brută a directorului general CNIR.
Conducerea executivă a CNIR va fi asigurată de un Consiliu Director format din directorul general, directorii generali adjuncţi şi directorii executivi, iar Consiliul de Administraţie este format din nouă membri, care vor avea mandate de patru ani.
Proiectul de ORDONANŢA GUVERNULUI privind reorganizarea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România – S.A. şi înfiinţarea Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere S.A. poate fi citit aici.