ORANGE – Mentor pentru studenti
De mai bine de sapte ani de cand a fost infiintata sub numele initial Mobil Rom, compania Orange s-a implicat activ in viata studentilor printr-o serie de evenimente menite sa deschida, dar si sa mentina un dialog permanent, simplu si deschis cu cei care azi reprezinta viitorul. Unul dintre proiectele constante prin care Orange si-a propus sa fie mereu aproape de cei tineri este parteneriatul cu IFRG (Institutul Franco-Roman de Gestiune), parteneriat prin care Orange ofera studentilor posibilitatea efectuarii de stagii de practica in interiorul companiei, participarea la cursuri pe teme specifice sustinute de specialistii sai, consiliere si consultanta profesionala.
In spiritul a ceea ce astazi este deja traditie, in luna mai, specialistii Orange au sustinut pentru studentii din anul „Licence” (anul III) o serie de cursuri pe teme specifice cum ar fi: „Controlul de gestiune”si „Gestiunea trezoreriei”. De un interes aparte din partea studentilor s-a bucurat cursul „Orientare profesionala si dezvoltarea carierei” sustinut de specialistii departamentului de Resurse Umane din Orange, care a avut ca scop impartasirea experientei si raspunsul la cateva din provocarile cu care studentii se confrunta in incercarea de a-si contura drumul profesional: cand incepe orientarea in cariera, ce putem face ca sa ne dezvoltam competentele, cum redactam un CV profesionist, cum ne comportam la interviul de angajare, cum ne descoperim si valorizam punctele forte, care sunt plusurile si minusurile planului de cariera.
Structura cursului a fost una flexibila, accentul punandu-se in special pe raspunsuri la intrebarile formulate, pe impartasirea experientei atat a specialistilor, cat si a studentilor, iar tematica abordata s-a pliat pe asteptarile studentilor, specialistii Orange demonstrand cunoasterea profunda a nevoilor actuale ale studentilor.
Feedback-ul participantilor a confirmat ca aceasta initiativa de a oferi consiliere si sprijin tinerilor aflati la inceputul carierei a fost una apreciata si necesara. Intrebati ce anume le-a placut la acest curs, iata raspunsurile a catorva studenti: „Am apreciat faptul ca au expus problematica angajarii, toate documentele care-i stau ca suport, intr-o maniera realista si fara ocolisuri.” (Diana Ilie, studenta in anul IV, la REI);
„Mi-au placut persoanele care au prezentat cursul, s-a vazut ca sunt profesionisti, au vrut sa ne faca sa ne dam seama ce anume ne intereseaza, au fost foarte echilibrati, si-au dozat timpul reusind sa raspunda la toate intrebarile noastre. Orange este un loc unde vreau sa ajung si am vazut cum valorile organizatiei se manifesta in fiecare dintre angajatii ei.” (Laura Enache, studenta in anul III, la REI).
Cum aplica studentii ceea ce au experimentat in cadrul cursului? „Am sa-mi retusez CV-ul si am sa fiu mult mai atenta la plusurile si minusurile mele, am sa intreb in dreapta si in stanga cum sunt perceputa de cei din jurul meu, am sa incerc sa ma cunosc mai bine.” (Diana Ilie, studenta in anul IV, la REI);
„Am un obiectiv foarte clar: sa-mi transform stagiul unde sunt acum intr-un contract pe durata nedeterminata. O sa ma vand mult mai bine decat pana acum, folosind ceea ce am invatat aici.” (Laura Enache, studenta in anul III, la REI).
„Chiar de saptamana viitoare intentionez sa-mi adaptez CV-ul la informatiile obtinute si practic noii viziunii, deoarece acum vad procesul de angajare cu totul altfel. Am lucrat la BRD la Resurse Umane, unde la interviul de angajare am avut foarte mari emotii. Acum pornesc cu alta maturitate, cu un alt echilibru.” (Mihaela Apostol, studenta in anul III, la Management si IFRG).
In afara de o experienta interactiva si folositoare, evenimentul a fost pentru studenti si un prilej de a face inca o data cunostinta (prin intermediul specialistilor sai) cu valorile Orange: simplitate, deschidere, inovatie, dinamism si onestitate.