Oracle Academy se extinde în alte trei orașe din România
150 de profesori din licee selectate din judeţele Cluj, Iaşi şi Timiş vor participa la cursuri de Introducere în Java şi Programare Java în anul academic 2013-2014. De asemenea, 125 de profesori vor participa la atelierele Introducere în Java folosind Alice, cu durata de o zi, oferite de Oracle Academy.
Ca rezultat al acestei iniţiative de formare a profesorilor, un număr estimativ de până la 3.750 elevi de liceu din România vor dobândi abilităţi în tehnologia Oracle. În anul fiscal 2013, Oracle Academy a pregătit 182 profesori de liceu.
Această decizie face parte din strategia producătorului de soluții de business de a ajuta la o inserție mai ușoară a tinerilor în câmpul muncii.
„Cursurile oferite în fiecare an de Oracle Academy le asigură elevilor şi profesorilor posibilitatea de a intra în contact direct cu tehnologia Oracle. Acest lucru le permite să îşi dezvolte abilităţi importante, foarte cerute de industria IT şi care le oferă un mare avantaj competitiv când încep să lucreze într-o companie, oriunde în lume. Este o şansă pentru ei să facă primul pas către cariere specifice secolului 21,” a declarat Sorin Mîndruţescu, GM Oracle România.
De la lansarea proiectului în România, în 2006, în cadrul Oracle Academy au fost pregătiți 2.026 de profesori și peste 110.000 de tineri au urmat cursurile derulate în cadrul acestuia.
Programul educaţional al Oracle promovează educaţia IT şi o face accesibilă elevilor şi studenţilor la nivel global, oferindu-le tehnologie, curriculum, oportunităţi de dezvoltare profesională şi alte resurse specifice industriei pentru a susţine cunoaşterea, inovarea, dezvoltarea abilităţilor şi diversitatea in tehnologia prezentului şi a viitorului.
„Oracle Academy este încântată să susţină investiţia continuă în abilităţile IT, derulată de ministerul Educaţiei Naţionale, pentru a încuraja în mod activ profesorii şi elevii lor să participe la cursuri de Java şi Baze de Date,” a declarat Danny Gooris, Senior Manager Oracle Academy EMEA. „Pentru elevi, acesta este începutul evoluţiei lor pe scara abilităţilor informatice şi le poate aprinde pasiunea pentru acest domeniu, cu efecte în viitor, în ciclurile superioare de educaţie şi la locul de muncă. Lipsa personalului cu suficiente calificări digitale este documentată, iar implicarea demonstrată de Ministerul Educaţiei Naţionale pentru a le deschide tinerilor accesul către abilităţi de programare şi administrare a bazelor de date este lăudabilă.”