Open source. Starea de a fi…”albastru” pe o piață în continuă schimbare
Când a devenit cunoscut, de curând, “pe piață”, că Agenția de media Optimedia, existentă în România de 20 de ani, va funcționa de acum încolo sub numele de Blue 449, lumea angrenată pe această piață a început să își pună întrebări.
Preponderent o singură întrebare: De ce Blue 449? Și ce fel de “cod” este acesta?
Schimbarea face parte dintr-un proces larg de transformare în toate pieţele în care Grupul operează, al cărui scop este adaptarea resurselor globale şi locale la nevoile clienţilor. Agenţia Optimedia a operat în România timp de 20 de ani. Lansat acum doi ani de către ZenithOptimedia, sub modelul noii reţele de media „open source”, Blue 449 deţine în acest moment 23 de birouri deschise în 13 pieţe internaţionale importante, avându-l la conducere pe Andras Vigh, Global Brand President.
Principiul „open source” şi-a găsit analogia în sfera tehnologiei şi este determinat de codul de bază al programului, creat special să încurajeze o continuă răspândire, adaptare şi dezvoltare. „Acest principiu a devenit filosofia Blue 449, una evolutivă şi centrată pe client, potrivit căreia colaborarea este esenţa abordării de business.Numele și identitatea vizuală întruchipează arta și ideile reprezentate de culoarea albastră și utilizarea datelor și tehnologiilor impuse de numărul 449. Numărul este doar la o cifră distanţă de adevărata culoare albastră (reprezentată de numărul 450 în spectrul de culoare) și, prin urmare, „Blue” simbolizează starea de a fi la un pas depărtare de perfecțiune, starea în care agenția se străduiește în mod constant pentru dezvoltare. Obiectivul nostru este acela de a crea o amprentă globală consecventă prin modelul‘open source’ al agenţiei de media, iar, în acest sens, facem progrese rapide. Lansarea agenţiei Blue 449 în România ne permite să oferim clienţilor o abordare cu adevărat inovatoare şi personalizată în comunicare, pe o piaţă foarte importantă din Europa Centrală şi de Est. România va deveni a 15-a noastră piaţă şi al 23-lea birou deschis”, spune Andras Vigh.
Rămâne de văzut
La nivelul managementului local, agenţia Blue 449 va fi condusă de Cezar Batog, fost Managing Director Optimedia. Maria Tudor, Chief Media Officer Publicis One, coordonează toate agenţiile de media ale Grupului în regiunea Europei Centrale şi de Est – Zenith, Starcom, Spark | Mediavest, Blue 449.
În cazul de față, filosofia „open source” combină activitatea media, creativitatea, informația și tehnologia care modelează dezvoltarea clienţilor. Iar rețeaua unește oameni și organizații din întreaga lume, oferind cunoștințe și inspirații în plus. Rămâne de văzut ce rezervă viitorul în ceea ce privește scara necesară spre succes, targetul fiind, desigur, nu atât acela de a atinge perfecțiunea, ci de a rămâne constant pe treapta performanței.
Specialiștii Institutul Pantone, autoritatea internaţională în domeniul culorilor şi a sistemelor de culori, subliniază că albastrul transmite sentimente de putere, trăinicie și liniste. Iarăși rămâne de văzut puterea propagării mesajului agenției, și anume – “None of us is as good as all of us”…