O glazura delicioasa de lifestyle
Cariere: Ce legatura este intre femei si jazz?
Catalin Mihaila: Ambele sunt fenomene vizuale, care deseneaza linii. Frumosul rezida in ultima instanta in a desena linii cat mai lungi si cat mai placute. Femeile si jazzul deseneaza in egala masura linii placute, pe care ai tendinta sa-ti plimbi gandul si, la limita, palmele. Si femeile si jazzul propun calatorii pline de delicii, iar Hugh Hefner a sesizat asta din anii 60, cand a promovat muzica de jazz interpretata de artistii negri, discriminati rasial la acea vreme. Asocierea muzicii de jazz cu cluburile Playboy din America este naturala si a devenit organica in cei 33 de ani de cind exista Playboy Jazz Festival, unul din cele mai mari festivaluri de profil din lume. Un barbat sofisticat, care apreciaza femeile si nu le plaseaza pe o treapta inferioara este in mod necesar atras de muzica jazz.
De cat timp dureaza aceasta legatura?
Barbatii sofisticati iubesc in egala masura femeile si muzica buna de cind e lumea.
Ce tip de muzica de jazz ti se potriveste? De ce?
Nu sunt un connoisseur, dar vreau sa inteleg limbajul muzical al cat mai multor genuri de muzica. E greu sa intelegi forme sublimate de muzica fara un antrenament adecvat. Creierul si sensibilitatea sunt ca niste muschi care trebuie antrenati. Apreciez pianul si incursiunile muzicale exotice facute in cheie jazz. Sunt un iubitor de salsa cubana si de cate ori mainile pianistului aluneca inspre caraibe simt un freamat special. Mi se pare ca nu exista sentiment mai placut decat o trupa de jazz care canta live intr-un club si interactioneaza cu publicul. Ascult Omar Sosa pe care am avut norocul sa-l descopar la Sibiu Jazz Festival si care mi-a schimbat fundamental viziunea asupra jazzului. Imi place Kenny Garett, dar nu l-am inteles pana nu am recapitulat muzica lui John Coltrane si Miles Davis.
Ce iti spun Chucho Valdes & The Afro – Cuban Messengers?
E exact ce imi trebuie ca sa ma simt bine. Incursiunile lor in salsa, bossanova si extractia cubaneza a pianistului e combinatia perfecta. E bucurie si soare. De-abia astept sa-i vad la Sibiu Jazz Festival, locul perfect pentru revelatii muzicale. PLAYBOY este partener traditional al acestui eveniment.
Cu ce tip de lecturi se asorteaza cel mai bine muzica de jazz?
Cu jazz-ul plonjezi in visare, o senzatie oarecum vecina celei procurate de lecturi din Marquez sau Borges. Dar nu sunt activitati care pot fi facute simultan. Simultan cu ascultarea muzicii jazz poate fi doar plimbatul absent al unui deget pe umarul dezgolit al unei femei frumoase.
Ai observat o schimbare in obiceiurile de consum ale cititorilor vostri? Cati au migrat pe online? Cu ce ii ademeneste printul?
Nu cred ca cititorii revistelor glossy migreaza in online foarte mult. Lectura unei reviste este fundamental diferita de cea a unui ziar de stiri. Revista e un obiect in sine si nu un mediu. Noi nu facem stiri ci incercam sa ajutam la crearea unei stari. Aceasta stare nu poate fi creata de nici un website, oricit de bine ar fi desenat. In online, consumul de content este similar cu bautul unei cafele intr-un bistro de gara. In print, consumul se aseamana cu o masa la un restaurant chic, cu luminari si muzica in surdina.
Cum ai de gand sa contracarezi dezinteresul clientilor de publicitate pentru segmentul print?
Advertiserii au nevoi diverse in perioade diverse. Principala lor preocupare in ultimii ani a fost sa-si vanda produsele, pentru ca volumele au scazut peste tot. Pentru aceasta, au accesat canale de masa, au facut promotii si reduceri de pret. Printul nu e cel mai bun mediu pentru anuntarea de promotii sau pentru a conduce clienti in magazine, insa printul are un rol extrem de important in branding si awareness, lucruri asupra carora clientii se vor intoarce inevitabil. Dupa ani in sir de call to action si campanii promotionale, brandurile se tocesc si obosesc. Povestile lor palesc, iar fascinatia pe care o provoaca se diminueaza. Aici printul va avea din ce in ce mai mult de spus in urmatorii ani. Printul este un mediu excelent pentru povesti si visare. In momentul in care receptorul este sensibilizat de experienta procurata de lectura si a facut imersiunea in visare, impactul pe care il are mesajul publicitar este extrem de profund.
In trimestrul II al anului 2010 tirajul vostru suferise o cadere dramatica. Cum ai de gand sa il resuscitezi?
Scaderea a fost a intregii piete si a fost corelata cu majorarea TVA-ului si gradul de incertitudine sporit al veniturilor targetului nostru. Aceasta se datoreaza atat instabilitatii din mediul privat cat si concedierilor masive din sectorul bugetar. Este un moment in care am redesenat intreaga revista, am facut o reevaluare a brandului si ne-am stabilit focusul pe satisfacerea cititorilor. Revista este acum mult mai densa, propune lecturi serioase, interviuri cu personalitati si pictoriale creative si proaspete.
Ce e cel mai greu de facut din fotoliul in care stai?
Sa refuz fete extrem de frumoase care vor sa pozele pentru Playboy. E un job uneori ingrat din acest punct de vedere.
Ai descoperit proportia optima intre continutul cu specific local si cel international?
Proportia este variabila si nu cred ca exista o reteta in sensul asta. Cititorii apreciaza calitatea unei lecturi si mai putin sorgintea ei. Partea buna a globalizarii este ca subiectele si articolele sunt interesante chiar daca vorbesc despre traficantii de droguri din Columbia sau fenomenul saloanelor de masaj din Romania. Cititorii nostri sunt cosmopoliti, calatoresc mult si ar vrea sa afle informatii relevante si despre ce se intampla in lume, nu doar in Romania. Incerc sa fac in asa fel incit cel mai slab material din revista sa fie unul foarte bun. Cititorul trebuie incantat si surprins cu fiecare spread.
Cu ce ai de gand sa starnesti cititorii in primavara aceasta?
Vom avea surprize mari in ceea ce priveste vedetele care vor poza nud, avem in lucru reportaje incendiare si interviuri istorice. Am dat startul primaverii pozand doua balerine veritabile care au facut valuri mari in media. Avem un calendar destul de dens de pictoriale cu vedete de prima mana care au inteles ca daca ai intentia sa pozezi nud, Playboy este cel mai safe mediu. In fond, asta este misiunea Playboy – sa creeze un mediu propice in care orice femeie sa poata sa se exprime liber. In plus, vom aduce cel mai faimos interviator din Romania sa ia interviuri pentru Playboy, iar lecturile vor capata o greutate aparte. In fiecare numar vom aborda o tema sensibila pe care societatea a transformat-o in tabu. Traim in 2011 si trebuie sa incercam sa scapam de balastul ideilor prefabricate. Ca sa ne destindem si sa imbracam totul intr-o glazura delicioasa de lifestyle, avem in plan petreceri Playboy in toata tara la care o sa ne intalnim cu cititorii si fanii nostri.