Multinaţionalele nu îşi implementează eficient programele de mobilitate
Cu toate acestea, 83% dintre respondenţi consideră că mobilitatea are un impact pozitiv asupra evoluţiei în carieră, contribuind la crearea viitorilor lideri şi generând avantaje competitive pentru organizaţiile lor. Aproape jumătate (42%) dintre respondenţi au punctat că nu au definit un program global de management al talentelor.
Majoritatea profesioniştilor din sectorul de mobilitate sunt fie neimplicaţi, încercând să înţeleagă viitorul lor rol, fie sunt prea ocupaţi cu sarcinile operaţionale de zi cu zi pentru a putea să dezvolte activ acest rol. Jumătate dintre respondenţi spun că echipele lor de mobilitate au personal insuficient. Această încărcătură operaţională este ilustrată de faptul că 7 din 10 (68%) sunt ocupaţi cu pregătirea documentelor interne şi a demersului contractual, în timp ce 69% spun că nu sunt implicaţi în procesul de selecţie a candidaţilor vizaţi pentru numiri.
78% din cei 264 de executivi seniori responsabili cu mobilitatea intervievaţi în cadrul studiului au declarat că funcţia lor de mobilitate nu implică măsurarea rentabilităţii investiţiei (ROI). Cele mai multe organizaţii nu urmăresc ce se întâmplă după încheierea contractelor de detaşare a angajaţilor lor – cum ar fi rata de retenţie a acestora, evaluarea performanţei şi avansarea în carieră. Se poate constata că 16% din angajaţi părăsesc compania în primii doi ani de la repatriere, în timp ce 41% se întorc la poziţia ocupată înainte de detaşare.
Organizaţiile încă nu au implementat proceduri adecvate pe zona fiscală, de salarizare şi de imigraţie, în pofida creşterii prezenţei lor în pieţele emergente
Rezultatele studiului arată că multe organizaţii nu au încă puse în practică proceduri adecvate pentru gestionarea salarizării, a aspectelor fiscale sau a problemelor legate de imigraţie pentru personalul lor aflat în misiune formală sau informală. În pofida faptului că aproape jumătate (49%) dintre respondenţi au afirmat că au tot mai mulţi angajaţi detaşaţi în pieţele emergente, unde înregistrează rate mari de creştere şi unde legislaţia este într-o schimbare continuă, din studiu rezultă că:
- 40% dintre organizaţii nu au implementat un cadru formal de control al riscului pentru a monitoriza impozitul pe salarii şi respectarea contribuţiilor sociale.
- 31% dintre organizaţii au fost nevoite să angajeze consultanţi externi sau firme de servicii specializate pentru a rezolva abaterile.
- Există doar foarte puţine echipe de mobilitate dedicate monitorizării „călătoriilor de afaceri”sau a celor care nu sunt în misiune oficială, 73% dintre respondenţi afirmând că acestea nu fac parte din responsabilităţile echipei globale de mobilitate.
- 73% nu folosesc tehnologia pentru a urmări activitatea angajaţilor lor.
- Doar 30% au dezvoltat un sistem de urmărire a personalului lor aflat în „călătorie de afaceri”.