Motivarea psihologică asigură stabilitatea echipei
Pentru dumneavoastră, investiţia în personal este foarte importantă. Care sunt criteriile de recrutare a medicilor, asistentelor şi întregului personal?
Am considerat întotdeauna că fără o echipă foarte bine pregătită profesional, închegată şi fidelă valorilor pe care le declarăm nu putem face performanţă. Stabilitatea echipei este un diferenţiator puternic în alegerea clinicii şi un factor important de creştere a business-ului nostru.
Primul lucru pe care îl urmărim la un viitor angajat este potenţialul său profesional, întărit de competenţe şi de dorinţa de a evolua. Ne dorim ca angajaţii să crească pe plan profesional şi le oferim toate condiţiile pentru a face acest lucru. Am creat un mediu colaborativ în care experienţa de grup este extrem de importantă.
Cu toate acestea, caracterul şi dorinţa de integrare în echipă sunt factori decisivi în procesul de recrutare. Căutăm angajaţi care pot asimila cu uşurinţă viziunea de grup a DENT ESTET şi care sunt înainte de toate… oameni.
Businessul pe care îl conduceţi urmează modelul din SUA, acolo unde stomatologia modernă a depăşit de mult faza în care un medic dentist face orice, şi implantologie şi detartraj… Cum alegeţi trainingurile pentru ca salariaţii să fie în pas cu noile tehnologii şi descoperiri în domeniul stomatologiei?
DENT ESTET a fost prima clinică din România care a implementat sistemul american de supraspecializare a medicilor pe fiecare ramură a stomatologiei. Însă, pentru a te putea menţine întotdeauna în top, pregătirea profesională a echipei este extrem de importantă.
Grupul nostru este lider de piaţă de peste 16 ani şi are o cifră de afaceri de 4 milioane de euro, de 2,5 ori mai mare decât a următorului competitor. O parte însemnată din aceste încasări o investim în specializarea permanentă a echipei. Mai mult, toţi medicii din cadrul clinicilor noastre au obligaţia de a participa în fiecare an la cel puţin două cursuri sau congrese de referinţă mondială în medicina dentară. Astfel, cele mai multe certificări sunt obţinute în afara graniţelor, în SUA, Germania, Franţa, Israel etc.
Există şi câteva persoane în cadrul echipei noastre desemnate să caute în permanenţă cele mai bune cursuri şi să ofere suport în procesul de înscriere şi în timpul deplasărilor.
Cum aplicaţi modelul american în managementul clinicii? Un exemplu este microscopul electronic, important pentru garanţia actului medical.
Prima inovaţie majoră pe care am adus-o în România a fost introducerea modelului american de supraspecializare a medicilor pe toate ramurile medicinei dentare. Acest lucru ajută atât la eficientizarea fluxurilor şi la optimizarea programului, cât şi la creşterea performanţelor incontestabile ale medicilor.
Pe lista inovaţiilor sunt incluse şi faţetele dentare Lumineers, aparatele dentare invizibile din exterior, Incognito şi Win, deschiderea primelor clinici dentare din Estul Europei dedicate exclusiv copiilor şi adolescenţilor (DENT ESTET 4 KIDS şi DENT ESTET 4 TEENS). Acordăm aceeaşi atenţie crescută şi dezvoltării structurilor de management şi marketing medical în cadrul grupului, formate din 20 de specialişti. Am pregătit şi am specializat Dental Office Managers (DOM) pentru toate clinicile noastre şi apoi am extins această certificare la nivelul întregii pieţe prin intermediul Asociaţiei Dental Office Managers (ADOM) şi al Şcolii Dental Office Managers (Şcoala DOM).
Şcoala DOM este un proiect unic în România care a reuşit să revoluţioneze structurile de management al cabinetului dentar şi să permită medicului să se concentreze exclusiv pe actul medical. În cadrul unui program amplu, comasat în 9 zile de curs, proprietarii şi viitorii manageri de cabinete stomatologice primesc toate sistemele necesare dezvoltării unei clinici dentare.
Cum reuşiţi să creşteţi angajamentul salariaţilor faţă de companie? Cum îi compensaţi în funcţie de rezultate?
Lucrăm cu un sistem bazat pe indicatori de performanţă care sunt comunicaţi în permanenţă. Însă, dincolo de motivarea financiară, motivarea psihologică este cea care ne ajută să menţinem stabilitatea echipei pe termen lung. Valorile companiei sunt foarte bine diseminate iar şedinţele au un puternic caracter motivaţional. Atunci când lucrezi cu oamenii şi le poţi îmbunătăţi starea de sănătate, gradul de empatie trebuie să fie foarte mare. De aceea, gradul de motivare psihologică a angajaţilor trebuie să fie, de asemenea, unul înalt.
Cum a evoluat numărul angajaţilor, din 2000, când aţi deschis Dent Estet până astăzi? Au fost doar perioade de creştere sau şi de descreştere?
DENT ESTET s-a dezvoltat organic în toţi aceşti ani, cu o creştere a cifrei de afaceri între 15 şi 30% în fiecare an. Această dezvoltare a fost susţinută de evoluţia echipei şi a numărului de unituri dentare, dar şi de stabilitatea echipei. Am plecat de la 3 angajaţi şi am ajuns la o echipă formată din 200 de specialişti. Însă, marea noastră realizare constă în faptul că atât primul medic angajat, dr. Alexandru Georgescu, cât şi primul asistent, Alina Inache, sunt alături de noi.
Se ştie că mulţi medici pleacă din ţară pentru a lucra în străinătate. Cum îi convingeţi să rămână acasă?
Este foarte simplu. Am creat un sistem care le oferă şansa de a lucra la aceleaşi standarde ca şi în afara graniţelor, de a se concentra exclusiv pe actul medical şi de a se dezvolta profesional în permanenţă. Au aceleaşi beneficii ca şi în alte ţări dezvoltate, dar şi şansa de a locui în România. Singura condiţie impusă în clinică este pregatirea continuă la cursuri, de referinţă pe plan mondial. Medicii din cadrul DENT ESTET au toate condiţiile pentru a-şi concentra întreaga atenţie asupra actului medical şi pentru a fi foarte bine pregătiţi din punct de vedere profesional.
O parte din succesul afacerii derivă din apropierea personalului faţă de clienţi. Cum realizaţi atmosfera relaxantă pe care o găsim când trecem pragul Dent Estet?
La baza acţiunilor noastre stă întotdeauna filosofia “we do care”. Nu doar la nivel declarativ, ci şi faptic. Lucrăm permanent la îmbunătăţirea sistemelor de patient care şi la crearea unei atmosfere plăcute pentru pacienţi în toate clinicile noastre. Am implementat, de asemenea, o serie de protocoale pentru fiecare proces din clinică, susţinute de scripturi pentru Front Desk şi fluxuri care să îşi aducă aportul la starea de bine pe care vrem să o transmitem pacienţilor.
Cum aţi reuşit să reuniţi o echipă de medici specializaţi pe toate domeniile stomatologiei?
Continuarea materialului o găsiți pe site-ul hrmanageronline.ro.